Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stackars lille Alexander i dag!

Skrivet av Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4
Vi var på maxi och handlade vår veckohandel. Där hände det en incident som vi sent ska glömma! Jag stod och skulle betala, Magnus packade och Alexander lekte vid barnbilen vid kassorna (en sån man stoppar i en peng i så kör den och rör sig). Alldeles intill den står en coca-colaautomat. Alexander stoppade i en femma och köpte en cola, samtidigt som två andra barn åkte i bilen. Den gungar ju fram och tillbaka och Alexander stack in huvudet mellan coca-colaautomaten och bilen! Han klämde sig rejält! Han hade tyvärr ingen mössa på sig så öronen blev knallröda! Oj, vad ledsen han blev! Lille gubben, vad jag tyckte synd om honom...
Svar på tråden: Stackars lille Alexander i dag!

Aj aj aj!

Skrivet av  Linda & Adam 23/10-99
Stackars Alexander! Det måste ju ha gjort jätteont! :-(

Vad dumt att de ställt bilen och cola-automaten så nära varandra. Hoppas de fixar det så att en sån här grej inte kan hända igen!
 

Idiotiskt!

Skrivet av  Ingela&Maximilian 4/9 å Elliot april-01
Hur fan tänker man när man placerar sådana frestande manicker så nära varandra?! Hoppas ni sade till personalen så att de flyttar isär apparaterna en bit så det inte händer igen. Tur att det gick bra och det "bara" var öronen som fick stryk. Min son har ett ganska stort huvud. Jag kan inte hjälpa det,men jag ser framför mig hur det kunnat se ut....
Splatt,Nä URRK!
 

Jag sa till affären i dag.

Skrivet av  Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4
De reagerade som jag hoppats; nämligen lite smått chockade. De tyckte det var bra att jag sa till och de skulle meddela det. Får vi se om de flyttat den ena prylen till nästa gång. ;-)
 

BRA!

Skrivet av  Ingela&Maximilian 4/9 å Elliot april-01
Hoppas de har gjort det. Problemet brukar annars vara att det tar tid innan saker och ting blir gjorda på många ställen. Det gäller att ha tur och prata med "rätt" person.... =)
 

Artiklar från Familjeliv