Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

barnen bofasta......

Skrivet av Djupa Suckar
Har så många funderingar i mitt arma huvud. De som läser på kvinna/man och kroppsideal vet vem jag är.....för er andra kan jag kort berätta att jag är en dryga 30årig 2 barns mor. Killarna är 7,5 och 9 år. Min sambo sedan 13 år och jag har det väldigt dåligt just nu. Enligt mig.....han påstår att han är nöjd. Vad jag önskar mest av allt just nu är en time out. Ett liv utan honom och utan barnen ibland. Så att jag kan få tänka,känna och se om det är ett liv utan honom jag vill ha. Låter kanske egoistiskt att vilja ha honom väntande som en toffel på att jag ska bestämma mig. Men eftersom jag är den "missnöjde" tror jag ändå på den tanke jag har. Att låta barnen bo kvar i huset, hyra ett rum eller liten lägenhet och växelvis turas om att bo hos barnen och i rummet! Så nu efterlyser jag människor med den erfarenheten. Finns det någon som "hämtat andan" och rensat tankar på detta sätt? För att få kontroll på känslorna i förhållandet. Redit ut?
Snälla ni...berätta! Funkade det praktiskt? Kan man få bostadsbidrag? Hur löste ni vilka dagar ni skulle vara hos barnen? Pengar?
Svar på tråden: barnen bofasta......
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv