Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äldre kvinnor, yngre män. Intervjupersoner sökes

Skrivet av
Hej!
Jag heter Thomas Heldmark och är frilansjournalist.
Jag arbetar med en artikelserie för en större dagstidning om åldersskillnader i relationer.
Av det skälet vill jag intervjua par, äkta, sambor eller särbor, där kvinnan är avsevärt äldre än mannen ( minst åtta år). Det ska handla om långvariga relationer, inte om tillfälliga.
Syftet är att belysa glädjeämnen och svårigheter med dylika relationer.
Om ni lever i en sådan relation, eller känner någon som gör det så får ni gärna kontakta mig.
Jag nås på följande: [email protected]
Bästa hälsningar
Thomas
Svar på tråden: Äldre kvinnor, yngre män. Intervjupersoner sökes

Till intervjun

Skrivet av  
Hej
jag heter Pia och är 40 år, min man Fredrik är 32. Vi träffades för 12 år sedan och har varit sambo, gift oss, fått ett barn och skall nu bli särbo eller skilja oss så småningom.
Vi möttes på ett fartyg där vi bägge arbetade. Nu arbetar Fredrik fortfarande på sjön medan jag hittat annat iland eftersom det inte funkar med barn och ute-fart(som långfärsbåtar kallas) Ja, jag var faktiskt rätt färdig med sjön långt innan barnet kom.
Fredrik kommer att vara i sverige om ca 10 dagar för en ledighet på 2 månader. Vi är lika goda vänner som vi alltid har varit, så att vi skall bli särbo är inte känsligt.
Vill du går det att höra av sig på t ex [email protected] eller [email protected]
hej å så Pia
 

Artiklar från Familjeliv