Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som har erfarenhet....

Skrivet av Meiju
skulle det kunna bli bättre eller kan man kanske hitta tillbaks till varandra om man skulle bli särbo? Min man vet inte om han vill vara med mig längre, jag vill ju för jag älskar honom fortfarande och nu mår man så himla dåligt. Vi har varit gifta i 21 år o den yngsta är 13. Allt känns så svårt o hoppplöst.
Svar på tråden: Ni som har erfarenhet....

Kanske

Skrivet av  Cecilia
Har ingen erfarenhet själv, sitter precis i en separationssmet men jag vet att jag kommer att träffa min sambo mycket även efter separationen och förmodligen kommer vi även att älska med varandra, äta middag ihop, umgås med vår son etc efteråt. Tyvärr tror jag inte det här är bra. Hur skall man kunna träffa någon annan om man låser sig fast vid sin gamla kärlek? Han vill inte leva med dig längre till 100% och vill du ha det så? Min morsa gjorde precis det misstaget, träffade min far så gott som varje dag efter skilsmässan och nu är hon 70 och har aldrig träffat någon ny man.
 

Jag trodde det...

Skrivet av  Lotten
...men blev utnyttjad istället. F-n, vill man ha en k-kompis så ser man väl till att båda är överens? Man kan väl inte utnyttja en som har känslor kvar? Jodå, så gjorde mitt ex. Men det kanske var bra. Nu blev det rätt tydligt vilket skit han är. Den personen vill jag inte leva med. Åkte rejält ner men har tagit mig upp igen och mår bättre än på länge.

Mitt råd är: om ni flyttar isär så gör det till 100%. Hoppa inte i säng lite då och då utan gör klart att det är antingen får du hela mig eller minsta möjliga (inget går ju inte när man har gemensamma barn).
 

Artiklar från Familjeliv