Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

särbo,äntligen frid

Skrivet av äntligen frid
Jag är nybliven särbo.34 år en dotter 9 år med ett lindrigt handikapp.Min särbo har två barn sedan tidigare,dotter 16 år och son 17 år.
Hans son har de senaste åren blivit svårare och svårare att handskas med.Han bleven fullfjädrad värsting och kom hem med dem jag låstedörren för att undvika.Droppen blev en stöld av ett ärft smycke.
Han bor nu lite utepå landet me dsin pappa.Jag orkade inte något,inget var riktigt kul längre.Vår gemensamma dotter varömsom rädd, ömsom ledsen.Jag ångrar inget.Min ekonomi är bättre,sexlivet börjar hämta sig.Jag
har råd att gå på teater med min särbos dotter.Men jag kommer aldrig att förlåta sonen för att han förstörde vår familj.Om min särbo bara tagit tag i problemet,som han tyckte jag överdrev,hade vi bott ihop än.Vi är uppväxta och uppfostrade som dag och natt.De var detsom blev en av de sista spikarna i kistan.
Svar på tråden: särbo,äntligen frid

Rätt handlat

Skrivet av  tottis
Du gjorde helt rätt. Om inte annat för att skydda din dotter. Jag var i en liknande situation för ett tag sedan innan min sambos och vår gemensamma dotter föddes. Men styvsonen lugnade ner sig innan vår dotter kom. Annars hade jag gjort likadant.
 

Artiklar från Familjeliv