Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte bra för min son

Skrivet av Irra
Min son som är det som jag håller mest kärt i världen, lever med särboföräldrar sedan han var 1 1/2 år. Nu är han snart 5. Vi bor i olika kommuner så det har varit ett avstånd på 5 mil emellan oss. Min son har tidigare bott hos mig och varit hos sin pappa varje helg. Men nu har vi vänt på steken, så att han bor hos sin pappa och är hos mig på helgerna. Jag kan tala om att inget av dessa alternativ är bra. För att bara ha vardag är ingen höjdare. Men jag saknar vardags kontakten så otroligt mycket. Att få höra vad han har gjort på dagis och se honom varje dag. Min son har alltid tyckt att det har varit svårt att skiljas från den föräldern som han varit hos på helgen. Så är det nu när han ska åka från mig på söndagarna. Det går ju över ganska snart för honom, men inte för mig.
Nu är det så att jag väntar mitt andra barn med min nuvarande sambo. Så jag kommer att vara mammaledig efter nyår. Då vill jag att min son ska kunna vara hemma med mig varannan vecka. Men det har pappan sagt nej till, för det är inte bra för våran son.
Är det inte bra att han ska få en chans att lära känna sitt syskon (som han ser framemot så mycket)? Är det inte bra för honom att få vara med sin mamma och pappa lika mycket? Jag har svårt att se vart problemet ligger, utan att det beror på rädsla för pappan att han tror att våran son ska trivas bättre här.
Kan någon ge mig ett råd, så att jag inte gör något som inte är bra för min son, för det är det sista jag vill.
Tacksam för alla svar.
Svar på tråden: Inte bra för min son
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv