Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är jag särbo nu?!

Skrivet av peggy sue
...är jag sedan drygt en vecka tillbaka.
Vi har ett bra förhållande till varandra ändå, vi har bla tre bran tillsammans.
Jag har problem med mitt egna uppförande. Jag tänker rationellt men jag gråter oftast varje dag. Detta göär att jag känner mig svag som mamma och ibland oförstående inför andras reaktioner på vårat "förhållande". Vi vill inte vara ovänner(är inte det heller) men jag kan känna mig så osäker på min roll som singel nu.
Ett möte med annan släkt i söndags hos honom i hans bostad resulterade i att jag lipade och körde där ifrån. Vi skulle gått på skyltsöndagen ihop med barnen. Jag kunde känna mig utanför, ingen hälsade på mig när jag kom dit.
Ett probllem jag har är att jag inte riktigt vet HUR jag ska bete mig...jag är ändå välkommen dit till honom. Mitt förhållande gentemot andra har blivit lite lustigt. Jag kan känna att fördomarna duggar tätt om mig, han och oss.
Vi har bestämt oss att vara goda vänner att möjligt göra saker ihop och med barnen tillsammans.
Ett liknande särboförhållande tror jag.

Finns det ngn här inne bland damerna som är med om det samma eller har varit???

Hjälp mig med lite goda råd om hur jag bör göra...!!!
Tack på förhand!




Svar på tråden: Är jag särbo nu?!

Särbo...

Skrivet av  "nysingel"
... för mig, är nog mer att man har ett förhållande bara det att man inte bor under samma tak.
Varför känner du dig osäker som singel? Vet du inte om du/ ni gjort rätt val? Dvs separera?

Och vad "andra" anser om din och ditt ex's realtion idag, tycker jag att du/ni ska s***a i!

Men, kanske man måste "bestämma" sig för om man vill ha kakan eller äta upp den.
Er jätte-kompis-situation kanske blir ohållbar den dagen/om någon av er träffar en annan part.

Hoppas du mår bättre!

mvh/också "nysingel"
 

Artiklar från Familjeliv