Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överreagerar jag?(långt)

Skrivet av Uppgiven
Jag är särbo (planerar att bli sambo i sommar) och vi har ett gemensamt barn som jag hela tiden haft huvudansvaret för, då vi inte alltid har varit ett par så att säga. Under tiden vi inte var ett par (har varit många turer) skötte barnafadern sina umgängesdagar efter konstens alla regler. Nu när vi är ett par tycker jag att hela ansvaret har skjutits över på mig, jag får aldrig någon tid över för mig själv och när vi umgås alla tre är det jag som ser till att "ta hand om" dottern. Vi har pratat om detta och det verkar som om det "bara har blivit så" och vi jobbar på det. Idag blev jag dock riktigt sur. Sedan ett par veckor tillbaka har jag bett min särbo hämta dottern ikväll då jag ska ut på en tjänsteresa i morgon bitti och måste åka ganska tidigt på morgonen. För en vecka sedan fick han reda på att han måste jobba idag och kommer då med förslaget att hämta dottern på måndagsmorgonen istället. Min fråga var då hur länge han skulle jobba och han trodde att han skulle hålla på fram emot 4-tiden på eftermiddagen. När jag tyckte att han kunde hämta dottern efter jobbet på söndagen i alla fall kontrar han med att han skall tvätta och greja lite...MEN HALLÅ! tyckte jag då alltså...och påpekade att han får oxo ta lite ansvar..är det rimligt att en förälder kan välja när var och hur på det här sättet? Jag får ju lixom fixa sånt oavsett om jag har mina barn hemma eller inte...kan väl tillägga att han var lite tveksam över att komma hit överhuvudtaget (som vanligt) när dottern är/har varit sjuk för han "vill inte bli smittad"...Nej, vem vill det? Fast alla har ju inget val....Överreagerar jag...?

Svar på tråden: Överreagerar jag?(långt)

En fråga

Skrivet av  Tekkla
vad gör att du vill bli sambo med honom???Har du tänkt igenom allt ordentligt???
 

Artiklar från Familjeliv