Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga

Skrivet av Ebba
När jag läst en del inlägg här verkar det som om de flesta som är/ska bli särbos är sådana som bott ihop men som av en eller annan anledning ska dela på sig.

Jag trodde särbo var att man inte bodde ihop (av någon anledning) men i övrigt har ett "vanligt" förhållande, alltså inte ett sätt att försöka lösa problem i ett samboendeförhållande.

Har jag missuppfattat det hela eller?
Svar på tråden: En fråga

samma undran

Skrivet av  kärogalen
jag instämmer i ebbas undran. Är själv skild med två barn och har ett särboförhållande med en skild man med ett barn och tycker det skulle vara kul att läsa om andra i samma situation, erfarenheter och vedermödor :)
 

Vad kul att vi är fler

Skrivet av  Lotten
Ja jag vet inte ens vad en sån som jag ska kallas eftersom jag är gift men särboende. Finns ingen erkänd benämning för sådana som vi. Särbo vet folk på ett ungefär vad det är och gift tror sig alla vet vad det är, men kombinationen verkar inte finnas i andras medvetande.
 

Jag är särbo

Skrivet av  anne.h
vi har aldrig varit sambo eller nåt sånt, vill absolut inte det heller!
 

berätta mera?

Skrivet av  kärogalen
kan du inte berätta mera? har ni barn båda två? hur länge har ni haft ett förhållande? osv :)
 

Tjaa..

Skrivet av  anne.h
vi har varit ett par sedan hösten -98, har båda tre barn förut (hans är stora) (vi har känt varann i ca 15 år som kollegor)

drygt ett år efter att vi blev ett "par" så fick vi en liten son, bor fortfarande på varsitt håll (5 mil mellan) han kommer hit så snart han kan/hinner (jobbar ute i landet oftast varje vecka)
Detta fungerar bra för oss, inte sagt att det fungerar för andra
 

särbo betyder......

Skrivet av  evis
definitionen särbo betyder att man bor på varsitt håll men ändå har ett förhållande........bara för att man har barn ihop är man inte särbos.......finns det inget förhållande finns det heller inga särbos......
 

Artiklar från Familjeliv