Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 sorters särbo

Skrivet av Myran
vad jag har förstått så finns det två vrianter vad det gäller barnen när man blir särbo.
1 barnen varannan veck...inget underhåll...men man måste bo ganska nära varanndra.
2 barnen bor kvar där de bodde först och särbo förälldern kommer dit när h n ska umgås med barnen.
då behöver inte umgänges för ha en sån stort boende.men får bet underhåll.

Hur har ni löst det med barnen det är synd om man ska slita upp dem om man bara ska prova att vara särbo ett tag.?
Svar på tråden: 2 sorters särbo

alternativ nummer två ?

Skrivet av  jojoj
verkar meningslöst tycker jag ?...är det någon mening med att vara särbos då.?..har aldrig hört att någon löst det så??
 

Vi också

Skrivet av  malla
Vi har också gjort så, förutom att det var jag och barnet (1,5 år) som flyttade. Det var för snart en månad sedan och vårt förhållande har också blivit mycket bättre. Dessutom tycker jag att barnet ser sin pappa minst lika mycket som förut, han kommer hit och sover över ung. varannan dag (han jobbar så sent att han missar de flesta kvällar, men nu när han även missar några morgnar, så verkar det dessutom som om han anstränger sig att komma lite tidigare de kvällar han väl kommer).

Vi bor inte så jättenära varandra, kanske 20 minuter med bil eller 40 min med tunnelbana, men det går bra ändå. Men jag håller hårt på att barnet skall bo på ett ställe, tycker absolut att han är för liten för att ha två hem.
 

vi har "nummer två" !

Skrivet av  nyligen särbo
.. blev särbo för ca 4 månader sen och vi har löst det på "nummer 2" sättet =)

Det funkar jättebra, barnet bor kvar hos mig, och fadern kommer och hälsar på några gånger i veckan och sover även här ibland....
Går hur bra som helst..istället för att flytta runt barnet varannan vecka.
 

varför ?

Skrivet av  ky
Blev ni särbo ? har erat förhållande blivit bättre sen dess? vem ville vara särbo.
Min sambo vill att vi ska bli särbo..för att vårat ska bli bättre..jaag har så svårt att förstå det...jag känner att vi behöver vara tillsammans mer i stället??
Det verkar bra att ha barnen på samma ställe tycker jag...de karnse de flesta har?
 

jag ville

Skrivet av  nyligen särbo
det var lite si och så med vårat förhållande, för jag blev så trött på att han inte jobba och inte hjälpte till hemma.
men nu när vi flyttat isär så blev det mycket bättre, nu slipper vi bråka om vardagliga saker, som disk mm =)

vi träffas ju flera dagar i veckan, så det är inte nått problem med att vi inte träffas...
 

hur

Skrivet av  ky
länge hade ni varit tillsammans?
Bor ni nära varandra?
Hur gammla är barnen?
HUr informerades de?
oj många frågor blev det men det är så många frågetecken i mitt liv just nu.
 

svarar här istället =)

Skrivet av  nyligen särbo
..det är lung, fråga på =)
vi hade vart tilssammans nästan 4 år. (inte så länge kanske)
vi bor ca 20 minuter ifrån varann.
barnet är snart 2.
(så det var ju inte så mycket att informeras om)
 

Artiklar från Familjeliv