Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att inte veta om han kommer tillbaka.

Skrivet av Vill ha många svar!
Vi ska bli särbo...min sambo vill ha en förändring i vårat liv o vill bo själv, och fundera ut vad han egentligen vill.
Jag har varit så otroligt ledsen o känner att det här början på slutet.Jag kan forfarande inte förstå att vara särbo ska vara lössningen.Allt verkar så rörigt !
Han ser det mer som en lössning och tycker redan att vårat förhållande känns bättre nu när han har fått en lägenhet!?!
Och säger att vi tar ett halvår i taget....jag kan till viss del förstå..men det känns så otroligt jobbigt att inte veta till 100% Hur allt blir.Jag är hella tiden så rädd att han ska säga att han inte kommer tillbaka..
Svar på tråden: Att inte veta om han kommer tillbaka.

Jag sa Nej!

Skrivet av  Lola
Min sambo vill också att vi ska bli särbos men jag sa nej. Vi har haft det trassligt till o från i ett år. Han vet periodvis inte om han vill satsa på oss mer. Nu stack han för några dagar sen igen o kom sen med förslaget. Jag känner att det skulle bli orättvist o att ahn ska få behålla fördelarna medan jag ska dra tyngsta lasset m hus o barn. Han skulle säkert sticka i väg o festa o dyl. när det passar honom o sen komma hit för middag o sex när andan faller på. Säkert intew så för alla men mitt ex funkar på det viset. Han har ju inte tagit mucket ansvar när vi bodde ihop så varför skulle det bli annorlunda om vi bodde isär.

Fundera noga på hur er situation skulle se ut o välj efter det. Är du som jag en känslig person o kanske lite svartsjuk så kan det bli jobbigt. Jag menar att sitta låst m barn o undra var han är o vad han gör. Jag är rädd för att min bara vill leva fritt o kanske hitta nytt innan han bryter helt m mig!

Många kramar till dig!
 

Jag gjorde det!

Skrivet av  ..........
Sa nej alltså att jag vill flytta någon annan stans i så fall ....Han fick sig en tankeställare....trode tydlit jag alltid skulle sitta här o vänta på att han skulle känna efter...tack för förslaget jag hade faktiskt inte ens tänkt tanken bara hakat upp mig på att jag vill ha honom o att han inte skulle få försvinna istället för att tnäka på att göra mit liv så bra som möjligt.
 

Jag

Skrivet av  Vem vet?
har också velat det och min sambo har flyttat, vi har väl inte bestämt som er att vara särbo, men det blir ju lite så när känslorna finns med i bilden och vi fortsätter att träffas och gör saker tillsammans. Men utan att blanda in alla barn samtidigt, vi har inga gemensamma. Visst kan även jag känna att jag inte vet till 100% hur det blir, men är det "menat" att man ska vara tillsammans så blir det så. Det var mycket rund omkring som gjorde att jag ville bli själv. Och visst är det mindre "vardag" när man inte träffas varje dag. Vi får se hur det blir, eller hur länge man kan leva på det här sättet.
 

Förstår dig..

Skrivet av  Jenny
Min sambo och jag har för några dagar sen kommit överens om att bli särbo. Jag har haft väldigt blandade känslor om det. Jag är också väldigt rädd att han inte kommer tillbaka.
Vi har pratat mycket om det och just nu vet vi både två att vi vill "åldras" tillsammans. Men han behöver bo själv och fundera på vad han vill få ut av livet.
Jag tror att jag också behöver det för jag har en del att bearbeta från mitt förflunta..
Men man blir rädd och orolig!
Men jag försöker tänka att vara särbo kan vara något positivt för oss...
Om du är rädd och orolig.. Prata med honom! Följ det som känns rätt i ditt hjärta...

Kram/ Jenny
 

Artiklar från Familjeliv