Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en fråga.

Skrivet av Violen
Jag har mest skrivit på skilsmässa och otrohet förut men tjuvläst här då o då.

Jag lever i ett krisigt samboförhållande. Vi går på familjerådgivning med det verakr inte hjälpa. Han tar liksom inte åt sig av det som kommer fram där. Å jag blir bara mer och mer deprimerad.

Så i min ensamhet har jag funderat ut en lösning som jag ser som ganska lindrig för både barnen och oss.

Jag skulle vilja separera. Ha kvar villan där barnen ska bo och hyra en etta där jag och han kan turas om att vara då vi inte bor hemma med barnen. Så "slipper" vi varandra en period och får tänka i lugn och ro. Detta skulle jag kunna presentera som ett förslag hos familjerådgivaren.


Men det är resten som jag grunnar över mer. Hur gör man med troheten till exempel? Jag är ju så totalt oerfaren vad gäller män. Har bara haft denne enda. Saknar erfarenheten och skulle gärna pröva mina vingar om tillfälle bjöds. Tror jag önskar att han också skulle ta tillfället att dejta andra. För att få upp ögonen för att mina krav på hnom inte är för stora.

Finns här någon som har erfarenhet av detta? Hur har ni gjort? Är det för mycket begärt att föreslå en provtid med total frihet?
Svar på tråden: en fråga.

Tror inte på det

Skrivet av  Åsa
Ärligt talat så tror jag inte på det. Om du känner för att vara tillsammans med andra kanske de rätta känslorna inte finns kvar? För mig skulle det i alla fall vara otänkbart.
 

Artiklar från Familjeliv