Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

han vill inte ha en familj!

Skrivet av ensam
Jag är ensamstående med två barn och har en pöjkvän sen två år tillbaks.Vi älskar varann och barnen gillar honnom .Saken är att han vill ha sin frihet och vill inte göra något mer allvarligt av det vi har,något som jag vill.Jag vill inte vara ensam längre och bara vänta på honom när det passar.Jag har varit ensam länge nog .Han vill helst träffas när barnen är hos sin pappa.Vi har inte barnen gemensamt så jag kan inte kräva något av honnom känns det som.Att han ska vara hos oss oftare osv.Barnen är så vana med honom och jag vill inte att nya "pojkvänner" kommer in i deras liv .Är jag självisk för att jag tänker så?Jag har gett upp tanken om att barnens pappa ska komma tillbaks .Jag har ingen att prata med om det här ,alla tror att jag har det bra men jag längtar efter en familj!
Svar på tråden: han vill inte ha en familj!

Till ensam

Skrivet av  Ebba
Hej! Nej, du är verkligen inte egoistisk. Bara du kan säga vad du behöver och att vilja ha en familj är väl dessutom högst normalt! Jag vet att det inte är lätt, men du måste vara tydlig med detta inför honom. Så får han avgöra om han verkligen inte vill ställa upp på det, eller inte. Och du vad du kan stå ut med. Kram!
 

För din och barnens skull

Skrivet av  Puffan v.20
måste du vara egoistisk! Om din nuvarande inte vill ha barnen så är mitt råd att du går vidare. Det låter hårt men det viktiga är ju att DU och barnen mår bra. När jag träffade min sambo (på krogen)var det första jag sa att "jag har barn och om du inte kan tänka dig en framtid med henne så behöver vi inte träffas något mer". Han accepterade och nu har vi bott ihop över fyra år. Det känns som att du behöver en man som kan ta till sig barnen för att du ska må bra. Du har rätt i att det inte är så kul att "lura" barn med diverse pojkvänner men ni kan väl träffas när de sover eller är hos barnvakt till en början... Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv