Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gör jag rätt?

Skrivet av M
min man vill att vi ska separera,men vill ändå att vi ska vara gifta. han säger att han inte känner för mig som han gjorde för två år sedan,(Vi har varit tillsammans i 12 år).Han vill ha en egen dörr att stänga om sig och ha barnen lite då o då då det passar honom pga.skift jobb.
Jag har sagt att vill han flytta så flyttar jag ner till skåne där jag kommer i från,och där våra föräldrar bor.Så kan han komma o hälsa på när han kan o vill.Och där ifrån försöka bygga upp det vi en gång hade.
Eller ska jag bo kvar i staden där vi bor nu och träffa honom oftare och där försöka bygga upp det vi hade.
Jag älskar honom och vill inte bli särbo,men vad ska jag göra?
Jag ska tillägga att han har sagt att han kommer att nog flytta efter pga saknad efter oss.

Någon som har samma erfarenhet?
Kan man bygga upp nya känslor på 23 mils avstånd?

Svar på tråden: gör jag rätt?

Låter

Skrivet av  n
MYCKET egoistiskt, det han säger; "ha barnen lite då o då då det passar honom pga.skift jobb"

Jag har jobbat oregelbunden skiftgång så jag VET hur det är att ha skift, regelbunden skift som det säkert gäller är dessutom betydligt lättare när man har barn.

Egen dörr? Visst, visa honom den. Låt honom flytta och flytta själv till Skåne, det skulle jag göra, kommer han efter så fint, men jag skulle inte bry mig om någon sa på det viset.

Han vill både äta kakan OCH ha den kvar, helt klart. Är man gifta så är man, då tar man gemensamt ansvar för varandra, är man förälder tar man sitt ansvar för det.
 

Artiklar från Familjeliv