Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

EMOT luciatåg....

Skrivet av Bella
...i affären!! Hade en tid att passa och hade god marginal, kommer precis till kassan när allt ljus slocknar och ett luciatåg kommer. Mysigt tyckte säkert en del men jag hörde många djupa suckar bakom mig och själv blev jag irriterad. Allt arbete i kassorna upphörde, köerna blev längre och längre och tiden gick. Ett par sånger var väl vad jag hade räknat med, men det blev 20 minuters sång...Vad fanken ska det vara bra för?? Luciatåg i en affär med massor av folk som har tider att passa.
Visst är det en fin tanke men allt arbete i kassorna hade väl inte behövt upphöra. Tycker ärligt talat inte att ett luciatåg hör hemma i affären heller.
Svar på tråden: EMOT luciatåg....

Håller med

Skrivet av  PernillaH
ett luciatåg vill man kunna välja själv om man ska se på! Tänk om ni hade kunnat välja att gå iväg med varorna då, obetalda!
 

Precis!!

Skrivet av  Bella
Det var min tanke också, ett luciatåg vill jag kunna välja själv om jag vill se på. Det var fler än mig som hade någon annan tid att passa och som bara var inom affären en snabb tur och hade räknat med att vara snabbt ute igen.
Som det var nu blev folk nog mer irriterade än glada över det där luciatåget.
Inte behöver man väl stå och sjunga i 15-20 minuter heller, ett par sånger hade väl räckt om det nu var tvunget med luciatåg i affären??
 

Jag hade..faktiskt

Skrivet av  Lovisa
ställt ifrån mig mina varor och tågat där ifrån.
Ett för att jag hade bråttom..för det andra jag står ju inte som ett fån och tittar på ett luciatåg i hela 20 min och tycker det är pest och pina!!!
Då lämnar jag hellre ifrån min sakerna och tar mitt dåliga och besvärande humör och går därifrån!!!
 

Jag funderade på det...

Skrivet av  Bella
...men var så illa tvungen att ha de där sakerna just då. Hade inte möjlighet att åka någon annanstans att handla, ej heller senare.
 

Ja det är jag också emot

Skrivet av  Lena
Jag tror att jag hade satt vagnen/korgen med varorna och gått där ifrån till sist.
Tycker ite det passar sig i affärer med luciatåg speciellt ite om det varar så länge.
Min tid är dyrbar ;)
 

ja

Skrivet av  turtle
jag skulle nog (om jag haft brått) lämnat korgen med varorna där jag stått och gått - och sk*tit i om mjölk el smör eller annat blivit dåligt.
Vill man se luciatåg så kan man göra det på otaliga andra ställen än i affären tycker ju jag.
 

Men ärligt talat!

Skrivet av  Tant Grön
Jag hade oxå blivit rätt sné. I mataffären??!! Du skulle ställt korgen och gått ut...det hade jag gjort.
 

Som sagt...

Skrivet av  Bella
...jag hade lust att göra det MEN var så illa tvungen att ha grejerna, var bla blöjor till min son.
Nu när jag tänker mer på det så känns det ännu mer bisarrt med ett luciatåg i en matvarubutik. Det passar ju inte alls in där! Är ju lucia på så många andra ställen, bla i kyrkan och på torget när det verkligen ÄR luciadagen så det borde ju räcka tycker man...
 

Luciatåg på fel dag?

Skrivet av  Fröken Fräken
Det var väl ingen särskilt lyckad idé överhuvudtaget?
 

Artiklar från Familjeliv