Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emot föräldrar

Skrivet av Fiffi
som är så korkade att de köper smällare till sina barn och även är så korkade så de tillåter barnen (6-12 år) att ta med sig smällare och tändare till skolan! 2 barn höll på att bli av med både ögon och fingrar på min sons skola idag + att andra barn hade kunnat bli skadade. Båda pojkarna hade fått LOV!!! av sina föräldrar att ta med smällarna till skolan. Jädrans föräldrar!
Svar på tråden: Emot föräldrar

Mycket ska man höra

Skrivet av  Pallas
innan en hemmagjord smällare gör en döv...

Jag är döv på ena örat och har nedsatt hörsel på det andra tack vare såna föräldrar. Mot sån dumhet är jag rädd att det inte finns någon bot...
 

jamen jisses

Skrivet av  turtle
himmel och pannkaka!! HUR urbota korkade får föräldrar va?!?!? *suckar djupt*
 

Där har du orsaken

Skrivet av  Pallas
till att jag får rysningar och eksem när folk säger att det räcker med sunt förnuft för att vara en bra förälder. För smällarbarnens föräldrar var det uppenbarligen, enligt deras sunda förnuft, helt ok att skicka med smällare till skolan...
 

Ja verkligen

Skrivet av  Vickan m EJ
Vad sunt förnuft är är ju väldigt subjektivt.
 

Oh ja, håller med!

Skrivet av  Pineapple
...finns gott om föräldrar vars sunda förnuft säger dem att det är okej att skicka spysjuka barn till dagis, okej att deras skolbarn bjuder hela klassen utom en till födelsedagskalaset, okej att deras barn mobbar och trackar andra barn, okej att skicka med sina barn smällare, okej att polisanmäla bitande 2-åringar - you name it!! Nä, nu vill jag inte ta upp fler trista exempel, bara konstatera att det är synd om folk.... :-(
 

Sant

Skrivet av  Annika60
Ibland blir man helt ställd när man hör vad en del idioter gör och tillåter...
 

min son..

Skrivet av  Ellen...
hade en lapp med hem från skolan idag..där står det att barn inte får ta med sig smällare till skolan..

att det ens skall behövas en lapp för något så självklart..
 

Emot att

Skrivet av  Pernilla H
smällare överhuvudtaget säljs eftersom det uppenbarligen finns så korkade vuxna och de låteroavsett var de smälls otäckt. Hur ska barnen lära sig vad som är rätt när inte föräldrarna vet det. Många män jag känner säger "jamen, det är kul med smällare, det höll jag också på med när jag var barn". Visst, jättekul att hoppa två meter varje gång några glin terroriserar sin omgivning med denna livsnödvändiga produkt. Jag hatar smällare som ni förstår ;)
 

Naiva jag...

Skrivet av  Birgitta med Moa
trodde att det numer var förbjudet att sälja smällare i Sverige? Är det inte så alltså?
 

Det ska det väl vara?!

Skrivet av  Sofie
men det är inte omöjligt att de är inhandlade utomlands, men jag tror inte heller att man får sälja smällare i Sverige längre utan enbart raketer och liknande.
 

De ÄR förbjudna!

Skrivet av  Sofie
Sedan är 2000 är smällare totalförbjudna i Sverige och fyrverkerier får bara säljas till och användas av någon över 18 (innan var det 15)

Föräldrarna har alltså inte bara tillåtit dem att ta med smällare till skolan de har antagligen även låtid dem handla utomlands eller själva handla till dem...så otroligt korkat och ansvarslöst.

 

Artiklar från Familjeliv