Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

EMOT TV3

Skrivet av Regina
Som gör ett reportage med Joachim Posener, trots att han är efterlyst. De borde åka dit för skyddande av brottsling!
Bojkottade programmet.
Svar på tråden: EMOT TV3

Vem är det?

Skrivet av  Pallas
Ja det var skumt av TV3, undrar om det verkligen är lagligt? Nån som vet?

Men vem är den där Posener?
 

Ah hittade honom på susning.nu IMT

Skrivet av  Pallas
.
 

För

Skrivet av  Vovv
Man är väl fri tills man blir dömd skyldig väl?

Vad jag vet så är han inte dömd till något utan bara misstänkt.

Som journalist behöver man inte röja sin källa eller vad den befinner sig.

Men om du har sådana uppgifter som kan garanterat få honom fälld kan du ju kalla honom för brottsling men i mina ögon är han en misstänkt man.

Han har blivit dömd för eko brott tidigare men att kalla honom för brottsling när han har sonat och sutti av sitt straff anser jag är fel.

Vovv
 

Ja, nen om man är efterlyst

Skrivet av  Pallas
så får man väl inte gömma sig hur som helst? Eller är han inte efterlyst nu (eller ja, vid tiden för intervjun)?
 

Hmm..

Skrivet av  Vovv
Om du träffar en efterlyst person på ett fik i en stad och pratar med denna samt filmar eller tar kort skyddar du den då?

Han har ju en advokat som hjälper honom sedan flera år tillbaka. Om det hade varit skyddande av brottsling hade väl advokaten blivit åtalad för länge sedan?

Även om du är efterlys för ett brott i Sverige så behöver det inte vara ett brott i det landet du befinner dig i.

Vovv

 

Det kanske är häktning jag tänker på?

Skrivet av  Pallas
Jag är inte så insatt men det kanske är häktning eller gripande jag tänker på? Om någon är misstänkt och befinner sig på fri fot under pågående utredning kan det ju inte vara brottsligt att träffa dem, men om myndigheterna letar, tänkte jag... Äh, jag vet inte, jag orkar inte tänka analyserande nu.
 

Artiklar från Familjeliv