Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emot min mamma

Skrivet av köffköff aka Vickan m EJ
som hela tiden ringer för att höra om vi har julpyntat/julstädat/köpt julklappar trots att hon vet att jag varit sjuk och orkeslös i fem veckor samtidigt som det är skitmycket att göra på jobbet så att jag har jobbat övertid. Och maken har fullt upp med barnen så han har knappt hunnit nåt heller.

Och sen får man höra att hon minsann hade TRE barn och hann ALLT. Grejen är den att hon jobbade bara
50 % och hade tio min till jobbet när vi var små. Tacka fan för att hon hann båda julbona och virka tomtar.
Svar på tråden: Emot min mamma

EMOT

Skrivet av  maria65a
Emot mammor så håller på så där säg åt henne och komma och städa och pynta hos dig om det är så himla viktigt då. Bästa julklappen till henne i år blir en medalj för duktighet...
 

Precis vad jag sa åt henne. =)

Skrivet av  köffköff aka Vickan m EJ
Samt att jag föredrar att få tid att sitta och gosa med barnen än att springa runt med damvippan. Jag vet nog vad barnen föredrar också...
 

För att du

Skrivet av  Pernilla H
kan stå emot henne! Hon klagar väl på dig för om hon inte skulle göra det så innebär det att hon skulle vara tvungen att ifrågasätta sina egna val när ni växte upp, och det vill hon säkert ej!
 

EMOT..

Skrivet av  S-J
.. föräldrar som lägger sig i sina vuxna barns liv aldeles för mycket.
FÖR att du blir frisk!
 

köp en martyrnyckel

Skrivet av  grodkungen
åt henne en sån där som dom delade ut till dom iranska soldaterna under iran/irak kriget

perfekt julklapp till martyrer som inte fått den uppmärksamhet dom förtjänar
 

Artiklar från Familjeliv