Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

emot svt s morgon lucia

Skrivet av Riktig lucia tack
Blev urbesviken i morse, skulle titta på lucia med min son och mysa till det lite innan dagis. Så får man se en massa tråkiga tuntar i fula landskaps dräkter sjunga sånger man aldrig hört innan. Herre gud, vad blir det nästa år...gröna små gubbar eller!!!!
Svar på tråden: emot svt s morgon lucia

tuntar?

Skrivet av  tyc
menar du tanter?
 

Töntar

Skrivet av  Jo73hanna
kanske????
 

Ähh

Skrivet av  Protan
det är väl bra med lite variation. Vanliga lucior är man rätt trött på.....
 

visst i vissa fall

Skrivet av  turtle
är det väl kul me variation, men vissa traditioner är i alla fall jag lite mån om.
Jag tycker nog lucia ska va vitklädd, med ljus i hår och sjunga de gamla visorna - visst kan de lägga in nån ny men inte ändra om allt på en gång :-)
Likaså vill jag ha traditionell julmat på julen, vill tex inte äta tacos då bara för att det är kul med variation.
Inte heller vill jag att Kalle Anka ska komma och dela julklappar istället för tomten ;-)
 

För!

Skrivet av  Vittel
Jag tyckte det var ett jättefint luciatåg. Jag tyckte att det var spännande att höra luciasånger och staffanssånger i folkton. Melodier som är klart äldre och mer traditionella än de som sjungs idag. Faktiskt.

För att jag också tog mig till kyrkan för att de ett luciatåg med "vanliga" sånger och "vanliga" lucior.
 

För det samma.

Skrivet av  Bebismamma
Skadar inte med lite nya varianter. Nästa år hoppas jag på ett muslimskt luciatåg! Det vore kul.
 

Artiklar från Familjeliv