Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emot de här på AFF som skriver....

Skrivet av Besviken
Mejla mej på xxxxx@xxxx så kan jag hjälpa dej och sen inte svarar på mejlen ändå.

Förr mejlade jag aldrig när någon skrev så men nu senaste veckan har jag svarat två.
Jag hade ställt en fråga och dessa båda kunde hjälpa mej med lite namn så jag skulle mejla dem och få ett par namn och telefonnummer.

Jag mejlade för en vecka sedan men har inte hört ett ord tillbaka.

Om man tydligen inte VILL att folk ska mejla så kanske man inte ska skriva att de kan göra det. :-/
Svar på tråden: Emot de här på AFF som skriver....

nu tror jag ju

Skrivet av  turtle
inte att du mailat mig, för vad jag vet kan jag inte hjälpa nån med namn etc då jag är rätt dålig på sånt.
Men det som hänt mig en gång, var att en skulle maila mig i ett annat ärende och jag väntade och väntade - och den andre väntade och väntade i sin tur. Jag undrade varför h*n ej mailade och h*n väntade och undrade varför jag ej svarade då h*n skickat mail. MEN det hade fastnat i vårt spamfilter och sorterats bort...kom vi fram till sen. Båda gick vi och undrade varför den andra inte svarade/mailade.
SÅ kan det också gå, utan att man tänker på det...
Kanske inte alltid av "illvilja och lathet" mailen "försvinner".
 

Du är inte en av dem....

Skrivet av  Besviken
Jag syftar på. =)

Däremot tycker jag det är konstigt om _två_ mejl jag skickar på en vecka båda försvinner. :-/
 

okay

Skrivet av  turtle
inte roligt om sånt händer förståss :-/
Vad ska man säga...
Tråkigt i alla fall, det förstår jag.
 

Ibland

Skrivet av  titti90tusen
Kan det ta 1 vecka för mig att svara på mejl och det beror på att jag är kroniskt sjuk och ibland helt enkelt inte orkar skriva några bra svar.

Att bara svara så kort som man gör här på Aff känns fel.

Kanske ska man bara svara att jag hör snart av mig när jag har skrivit ett BRA svar. Vad tycker du
 

Nej men i dessa fall....

Skrivet av  Besviken
Så gällde det en sjuk hund och namn och nummer till veterinärer som kunde hjälpa mej.
Alltså inga låååånga mejl utan helt enkelt ett namn och ett tele.nr
 

Artiklar från Familjeliv