Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

FÖR julafton!!

Skrivet av ÅsaL
Oj vilken julefrid, och vilken lycka i min älskade sons ögon. En sån i stort sett alldeles perfekt julafton.
Men jag är just nu bara så allmänhet så löjligt lycklig att jag nog är för allt.
Svar på tråden: FÖR julafton!!

FÖR att kvällen är över

Skrivet av  turtle
eller dagen är över.
Barnen har tjatat och gnabbats och småsurat hela dagen. Ingen snö :-( (vilket är halva julstämningen)
Sen bara stress, och både en gnällig sväris och syrrans svärmor enbart satt och gnällde och pratade INTE om NÅT annat än sina sjukdomar...
Öhhh, bara SÅÅÅ JÄKLA trött just nu, och det är bara SKÖNT att julen just är över.
Har i år kommit på att julen inte är nån kul högtid. Ja för barnen - och man blir ju lite glad att se deras glädje men sen...nöjet i julen??!! Vad är det?
Nej nästa år blir det nog en jul på nån solig plats det är ju ändå ingen snö här ;-)
 

emot att julafton är över :-(

Skrivet av  ~Linda~
nu är det bara den gråa trista vardagen igen...
 

men det är

Skrivet av  turtle
onekligen lugnare på vardagen - och vill man kan man göra den lite festlig nu och då.
Däremot går det ta mej tusan inte att göra julen helt utan stress för även om jga är ostressad så blir svärmor så uppskruvad så man blir trött av det...och sen är det ju alltid lite förväntningar på julen.
har älskat julen förut men nu - nja skulle gott kunna sitta under en palm istället med famijen.
 

Artiklar från Familjeliv