Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

EMOT socker

Skrivet av Vittel
Jag har problem med mitt socker och insulinokänslighet. En stor del av det tror jag beror på att jag fick för mycket socker när jag var liten. Därför blir jag så ledsen/arg/trött när jag ser föräldrar som proppar sina barn fulla med socker.

Idag såg jag en mamma ge en tvååring en hel kexchoklad att mumsa på medan hon stod och snackade med en bekant.

För inte så länge sedan såg jag en familj som hällde cocacola i nappflaskan till sitt barn.

Svar på tråden: EMOT socker

Håller med dig

Skrivet av  Jo73hanna
Jag är själv enormt sockerberoende, men aldirg skulle jag ge en hel chokladkaka eller cola till mina barn vare sig de är 2 ,4 eller 5½ som mina är. Vet att socker är enormt beroendeframkallande & vill inte att mina barn ska ha samma problem som jag har.
Tråkigt att du behöver gå på insulin för att du fick för mycket socker som barn
 

samtidigt som

Skrivet av  Anna
varje förälder själv måste avgöra vad som är bäst och funkar för just deras barn. Kanske var det en engångsgrej?! Säger inte att socker är bra på något sätt
 

Nej

Skrivet av  Vittel
Jag tror inte att det var en engångsgrej. Mamman jag så var stor som ett hus och jag tror nog hon var sockerberoende med.

Vuxna väljer inte alltid det som är bäst för sina barn. Det kan vara av okunskap eller kanske oförmåga att finna bättre lösningar.
 

Men hallå!!!

Skrivet av  Klaras Mamma
Bara för att man är en "tjockis" så behöver man ju inte vara "sockerist" för det!!! Jag är också en tjockis men äter inget socker över huvudtaget utan mitt "problem" ligger i fettet. Sedan tycker jag ju inte att man ska göda sina ungar med en massa sockrade produkter så klart, fast jag ger mina ungar lördagsgodis med GOTT samvete. Sunt förnuft kommer man lååångt med!!
 

EMOT söta drycker i nappflaska. imt

Skrivet av  Katja med Theo+4 till
...
 

Artiklar från Familjeliv