Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga till Marianne

Skrivet av Johanna
Hejsan
Jag har läst lite inlägg som ni har skrivit och jag undrar över en sak. Vart tog du kontakt för att få diskutera och få Reductil utskrivet?
Gick du till närmaste vårdcentral eller...???

Hoppas att du kan svara på frågan för jag mår verkligen dåligt och alla kriterier passar in på mig.
Kramar Johanna





Svar på tråden: Fråga till Marianne

Så här var det...

Skrivet av  Marianne

...jag gick till närmaste vårdcentral. Jag fick stå på mig och lät troligtvis desperat. Jag har hört mig för och åsikterna om detta preparatet hos läkare är olika. En läkare skrev tillbaka till mig och berättade att jag inte skulle få prova preparatet för att jag inte sökte för övervikten utan för hungerkänslorna! Det var inte rätt indikation, svarade han. Han var både dum och blind. Jag hade redan fått preparatet utskrivet av hans chef, så jag struntade i honom.

I mitt fall hade jag tappat kontrollen och det GICK INTE ATT SLUTA ÄTA onyttiga saker. Jag var tvungen att få hjälp. Sedan är man "tvungen" att gå ner 5% för att få fortsätta ifall styrkan är den rätta, det finns 10 och 15 mg/tablett och dag.

Nu har jag stannat i vikt tyvärr. Jag måste anstränga mig för att gå ner men jag är inte alls lika hungrig som förut, trots allt. Nu är jag mest sugen eller rastlös. Fixeringen måste jag hålla i schack, annars poppar den upp som gubben i lådan.

Alla människor är olika och medicinen kanske inte fungerar för dig men visst är det värt att försöka. Kanske kan den hjälpa till att bryta ett mönster som är svårt att ändra annars.

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv