Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fumlan

Skrivet av .T.
Du skrev att du övervann bulimin i samband med graviditeten. Hur var det för dig efteråt, när bebben kom. Hade du några exta kilon som du ville bli av med. I så fall hur gick det?
Själv jobbar jag på med mina och det går upp och ner. Just nu känns det väldigt bra, men det går i perioder.
Svar på tråden: Fumlan

vad skönt...

Skrivet av  hoppfull
...attt det känns bra för dig nu.
Ta vara på tiden och njut.
kram!
 

hej

Skrivet av  Fumlan
när barnet hade kommit fanns det väl extrakilon. men jag kände mig inte stressad av att få bort dem. det var inte så många extrakilon. idag väger jag mindre än innan jag fick barn. lite på grund av att jag åt p-piller förut (nu har jag kopparspiral) som jag gick upp flera kilon av.

det går upp och ner, men jag försöker undvika att äta för mycket helt enkelt. jag vet var gränsen går för när jag vill kräkas och låter mig inte hamna där. jag antar att jag blev rädd för att fortsätta med bulimin och att detta underlättade + att min pojkvän och min dotter och pluggandet tar så mycket tid att jag helt enkelt inte har så mycket tid för mig själv. det är just den tiden man har helt själv som är "farlig" tycker jag. jag vet inte vad jag ska skriva. hoppas att du förstår. jag mår fortfarande dåligt men hamnar inte lika djupt längre. det är någon slags grundtrygghet som har smugit sig in. som även handlar om kroppen och att tycka om den. =)

jag ser det som en drog som man måste vänja sig ifrån.

ha det bra!

Kram Fumlan
 

Artiklar från Familjeliv