Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

13 år

Skrivet av Anny
är min dotter och hon gillar inte lagad mat (det finns ngt undantag). I över ett år har hon i stort sett vägrat äta lagad mat, hon vill helst bara äta mackor.
När vi tog upp det i skolan (jag undrade över hennes matvanor där) i 5:an så visade det sig att de oxå var oroliga. Den enda lösningen de kunde acceptera var att hon fick ta med sig typ joggi och äta på ngn rast (dock ej på lunchen).
Känns som jag har provat allt, hon har fått välja mat, vara med och laga osv, men även om tacos är gott så vill vi inte äta det 7 dagar i veckan.
Smörgås kan hon dock äta hur mkt som helst dock inte ngt pålägg... Vitaminer kan man inte äta....
Jag har tidigare varit inne på tonår, nu försöker jag här. Ngn som har ngt tips?
HAde det inte varit för mackorna hade jag sagt att hon är anorektiker men hon äter ju och hon växer och har mens. Oroar jag mig i onödan eller kan detta vara en lång början på ngt?
Svar på tråden: 13 år

Liknande diskussion

Skrivet av  Mamman
finns på s 2, som Tea började.
 

Förlåt, jag blandade visst ihop det (IMT)

Skrivet av  Mamman
xz
 

svårt att säga

Skrivet av  Ingen
vad det är din dotter gör och varför. Kanske hon blir fixerad av mat men kanske hon bara trotsar och det går över. När jag själv blev anorektiker vid 13 års ålder bestämde jag mej kort och gott för att inte äta och sen gjorde jag det inte heller. Det var hårdbantning och jag petade i all mat. Ofta när det är unga människor så överdriver de och det går fort tills de blir dåliga. Vad säger din dotter själv då om varför hon bara äter mackor?
Bra ändå att du uppmärksammar det, fortsätt med det för då kommer du snart upptäcka om hon hoppar över mackorna med. Kram till dej /Ingen
 

Artiklar från Familjeliv