Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har haft ätstörningar!

Skrivet av Moi
Aldrig så pass dålig så jag har sökt läkarhjälp men ändå varit ganska så dålig enligt min egen åsikt.
Nu funderar vi på att skaffa barn och jag är suuuuuuper orolig att barnet kan bli skadat pga hur jag levt tidigare. Är det någon som vet om det finns någon risk för det? Har haft enstaka återfall, men är inget problem längre. Kommer inte ihåg när det hände sist.Tacksam för svar.
Svar på tråden: Har haft ätstörningar!

Du är säkert friskare än du tror .

Skrivet av  Fumlan
Jag vet sjutton inte vad du ska göra. Det är lite knepigt när man inte mår dåligt längre men trots allt är rädd för att det ska komma tillbaka. Jag märkte att när jag blev med barn så förstod jag inte riktigt att det verkligen fanns något levande i magen, men efter ett tag så blev det mer påtagligt och då slutade jag upp med mina ovanor. Det kanske är en instinkt för att skydda sitt barn, även om säkert inte alla klarar av det helt och hållet. Det finns alltid hjälp att få, du kanske inte kommer till en läkare direkt, men man får ofta prata med någon över telefon som kan ge stöd tills vidare. Jag vet inte vad du haft för problem innan som du tycker har skadat din kropp, men jag tror inte att det är någon fara. Du är säkert mycket friskare än du tror.

Lycka till !!!
 

Det kändes bra.....

Skrivet av  Moi
att höra dig säga det. Känner mig lugnare på någe vis. Tack!
 

hej jag...

Skrivet av  erica
... har varit sjuk i anorexi och bulimi i 12 år och är snackvärd för denna sida...

Är frisk sen 1992 och 1994 födde jag mitt första barn sen 16 månader senare fick jag ett barn till...

Jag som pendlat från 29 kg till 84 till 50 borde om nån kunna besvara dina farhågor...

Det är ingen risk alls att barnet blir skadat pga att du haft ätstörningar... barnet kan födas sjukt javisst men inte av den anledningen.
Kroppen har en oooooootroooolig förmåga att reparera sig och ta igen förlorade resurser. Du behöver inte vara orolig alls... tro mig.

Men då du är på ditt första mödravårdsbesök bör du berätta om dina farhågor och att du haft ät och matstörninga så du kan få stöttning under din graviditet. Lycka till

 

Tack för att du delade med dig....

Skrivet av  Moi
jag har känt mig lite orolig, men det känns betydligt bättre nu. Tack!
 

självklart...

Skrivet av  erica
jag förstår dina funderingar till 100 % jag hade samma farhågor jag som aldrig haft mens eller andra funktioner. men då jag födde mitt första barn och började amma... det var underbart!

Jag som förstört min kropp på alla sätt, kunde amma och det stärkte mig nåt oerhört... underbart

sen ammade jag min numera 4 åring (den minsta) i 2 år av bara farten haha och jag älskade helt plötsligt min kropp och hela mig tänk va att jag kunde göra nåt så fantastiskt som föda barn ett under hade skett...

som sagt önskar dig all lycka... ea
 

Artiklar från Familjeliv