Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vet inte,,,

Skrivet av LoT
gråter som fan just nu,, vet inte vart jag ska få ur mig det om inte här,, kommer förmodligen bli väldigt svammligt.

sambon anklagar mig för att han inte orkar laga mat. mitt fel att han inte äter säger han. hur kan han,, *gråter* inte nog med att jag har extrema problem med att få mig själv att äta en gång per dag eller lite mer och nu e det mitt fel att han inte orkar laga mat tills oss trots att han vet att jag väl äter när det står på bordet,, men neeeej han vägrar för att jag inte är otroligt glad över att han ska laga mat,, sen skiter han i att äta han med,, och hävdar att det e mitt fel :( Vet inte,, har han rätt?? jag vet inte,, jagar honom¨via telefon under dagen för att han ska äta, får mindre tid till mig och att tänka på mig,, nu ger jag honom det stödet jag aldrig fick av honom,, eftersom han bara skiter i att göra de få saker jag ber honom om eftersom jag behöver honom och hans stöd.

vi bråkar ofta en del på mornarna då mitt humör verkligen är kass då. men sen han la skulden på mig har det blivit värre än nånsin. hade ett jättegräl nu på morgonen,, och han fattar inte,, han tycker inte jag kan vara arg för det flera dagar efter,, men det gör ju sååå ont,, sitter som en tagg i hjärtat och bara skaver. sen till råga på allt så säger han till dottern att jag är dum. oooh det gör så ont,, allt gör ont,, vet inte vad jag ska göra. Jag mår så fruktansvärt illa och det gör så otroligt ont. FAN!!!
Svar på tråden: vet inte,,,

LoT

Skrivet av  .T.

Hej LoT
Detta är ett problem som påverkar hela familjen starkt. Att ha familjen som stöd är ju verkligen super viktigt. Det krävs att din sambo hjälper till och engagerar sig i matlagnignen om du skall äta. Kanske mår han själv inte så bra just nu? Han kanske mår dåligt av dina ätstörningar? Det kanske resulterar till hans ointresse för att han inte orkar. Och då menar jag inte inte att han inte orkar för att han inte bryr sig, utan att han inte orkar för att han är så ledsen innerst inne.
Det är kanske viktigt att han får någon att prata med också?
Jag kan också känna ibland att jag vill ha mer stöd. Nu vet inte min sambo om mina "nutida" problem utan kommer få reda på det nästa måndag, men han vet att jag "har" haft och känner att han borde stötta mer. Det handlar också många gånger om matlagningen.

Det kan ju också vara oskunskap från din sambos sida? Det tror jag det handlar om här hemma.
Det är klart att de aldrig kommer förstå hur "korkade" vi är i våra hjärnor, men lite mer kunskap skulle säkert få dem att förstå oss.

En sak är iaf viktigt. Barn skall aldrig höra skit om den ena föräldern.Det har jag gjort som barn och det missunnar bara den som säger det.
Skriv och skriv , vi finns här!
 

LoT

Skrivet av  12 år
Hej. Jag tror att jag kan förstå dig. Men jag tror tyvärr att jag förstår din man med. Ofta tänker jag om mig själv *ge dig nu människa, det är ju bara dig själv du skadar och dina barn* LoT du kan inte förvänta dig hans hjälp, han orkar nte. Ingen mer än du och jag kan förstå varför vi lever som vi gör. Om ens vi kan det. försöka att inte blanda in homnom för mycket. Sök hjälp, ta den själv och när det går åt rätt håll med stora kliv (kanske efter ett år) så ta med honom och låt han bli frisk. För hela familjen påverkas och det jag ofta undrar är om de skulle orka om det visst allt? Det tror jag inte.
 

Artiklar från Familjeliv