Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny på sidan

Skrivet av Kallorien
Hittade precis denna sidan. Här kan jag känna igen mej.
I gymnasiet slutade jag nästan äta och klarade det bra. Tappade en hel del vikt men kände mej ändå fet. Men jag blev tillslut yr och insåg att det var fel att banta. Det övergick i nån typ av hetsätning.

Ökade i vikt och lyckades sällan kräkas. Tog laxermedel också. Kände bara äckel och misslyckande. Så lyckades jag gå ned i vikt igen. Magen var inte bra alls av allt ätande. Träffade min sambo och det blev regelbundna måltider. Magen blev bättre. Men han är en sliksråtta och det blev ofta mat och godsaker sent på kvällen. Vilket ledde till att vi båda gick upp ca 15 kilo var på ett år.

När jag senare väntade första barnet mådde jag uruselt av att ständigt få äta, för jag mådde så illa hela tiden. Satt ofta och grät vid köksbordet.

Äter bara en portion vid matbordet. Men är jag senare ensam i köket kan jag gräva i mej mat från grytorna. Äter i smyg när jag är ensam. Och sedan kommer ångesten krypande.

Har aldrig vågat söka hjälp och känner mej olycklig över detta. Har nu ca 15 kilo att gå ned men klarar inte det.
Svar på tråden: Ny på sidan
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv