Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har kanske inget här att göra

Skrivet av LoT
Vet itne vart annars jag ska skriva...
Känner mig nedstämd och orkeslös och arg. Jag är arg för det mesta nu tror jag. Arg på mig arg på sambon. Vill jag leva så här? Vill jag stå ensam när det jag mest av allt behöver är lite stöd? som det är nu så står jag helt ensam. Vi har inte löst ett enda gräl på ca 4 år pga hans ovilja att prata, han har inte lust säger han. försöker man så går han.

Jag vet inte. Känns som om jag skulle vara mindre ensam om jag tog steget och blev ensamstående.
Jag vet inte...
Svar på tråden: har kanske inget här att göra

Finns inget värre.

Skrivet av  bara jag

Hej!

Vet hur du känner dig, finns inget värre än att inte bli hörd eller tagen på allvar. Problemen försvinner inte för att man inte pratar om dom..vilket min förra sambo tycktes tro. Han ville heller aldrig prata.. eller mysa eller någonting till slut. Jag tyckte att jag (och han) var värd bättre så vi separerade efter 12 år tillsammans. Inte lätt men skönt ändå. Du får ta i med hårdhandskarna och kräva att han lyssnar.. det gjorde jag men han kunde inte ändra sig ändå. Lycka till! *kram*
 

känns som om

Skrivet av  LoT
jag provat allt.. vet inte längre hur jag ska/bör göra. Får nog börja med att jobba med mig själv. Ta reda på vem jag är, vad jag vill, vad jag anser mig förtjäna. känns jobbigt men är nog ett måste att ta tag i mig själv nu. Fick iaf en självförtroendeboost igår, synd bara att det inte var från min sambo...
 

Du kanske skulle

Skrivet av  Anny
gå in med din fråga under Familj och relationer, skilsmässa/separation. Där kan du nog få mkt stöd, råd och dåd...
 

Artiklar från Familjeliv