Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sambon har fått veta sanningen

Skrivet av .T.
För 1,5 vecka sena så följde min sambo med till min terapeut, som jag träffat sedan augusti - 02. Han visste faktiskt inte varför han skulle med. Han har ju som jag tidigare berätat trott att jag pratar med henne om mina tidigare problem med ätstörningar.
Vi har inte pratat ett dugg om mina ätstörningar efter träffen med terapeuten då han fick reda på sanningen.
Jag hade faktist förväntat mig att han skulle vilja veta och kanske komma med frågor. Lyssna som medmännsika osv. Men detta ämne är som katten runt het gröt. Så otroligt känsligt.
Veckan började "bra" (massor av ångets men inget "spyeri") Sen gick det inte mer och jag har nu hunnit med 4 ggr.
Men det känns ju så skönt att få kräkas. En sån befrielse. SÅ SJUKT!
Har också börjat hoppa öve måltider när han inte ser (ingen frukost och iland inte lunch) Detta för att jag vet att jag är under "bevakning" hemma och inte kansmita undan som förrut.
Så det känns nästna som det blev värre av att han fick veta.
Hur kan man hata sig själv så här mycket?!
Att älska sig själv ...känns nästan som ett skämt. Extra svårt eftersom jag har några kilos övervikt också. Dessa känns nödvändiga att gå ner.
Ni som är anoreker måste tycka att jag är super fet! (Jag med) 78 kilo till mina 170 cm!!!!
Känns svårt nu när grabben blir äldre. Klart han påverkas av mitt humör och så. Stackarn får väl en tråkig sommar på baksidan av huset i sin pool. Inge simhall eller badstrand här heller. (Liksom förra året och alla andra..)
Samlivet då - bläää
Ingen sex, Jag är verkligen inte sugen. Han får inte smeka. Jag kan inte kalla de älska, det är knulla. (ursäkta orden) han får inte ta på mig, inte smeka mina bröst. (Stackars sambo)
Svar på tråden: sambon har fått veta sanningen

kram

Skrivet av  12 år
kram kram.
 

hej .T.

Skrivet av  LoT
grattis till att ha tagit steget så att sambon vet om dina ätstörningar... starkt gjort.

Har ni fortfarande inte pratat om det?
kan han följa med till terapeuten igen?

Känner igen det där med katten runt het gröt. otroligt frustrerande.

"Ni som är anoreker måste tycka att jag är super fet! (Jag med) 78 kilo till mina 170 cm!!!!"
ok jag e väl inte skolexemplet på en anorektiker, men jag tycker nog inte att du e fet eller ens tjock (ser inte sånt på andra) snarare tror jag att jag skulle tycka du vara en fin tjej då jag i allmänhet tycker att det e fint med annat än skelettjejer. (hoppas ingen missförtår vad jag menar)

vill du får du gärna mejla mig.
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv