Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka är det som brukar läsa här?

Skrivet av Fumlan
Skulle vara kul att veta ungefär vilka ni är =) Kan berätta om mig själv. Har ett barn och ett på väg. Studerar. Älskar skog och sjöar. God mat och att pyssla. Svårt att sitta stilla och göra ingenting. Har haft nån slags anorexi när jag var 12 och fick bulimi i 18-årsåldern. Blev hyfsat frisk när jag skulle ha mitt första barn vid 21 år. Har sedan dess försökt hindra mig själv från att hamna i bulimi igen, eller något annat "missbruk".
Svar på tråden: Vilka är det som brukar läsa här?

Lite info om mig!

Skrivet av  .T.
Hej, här kommer lite info om mig ..

Jag är 26 år och väntar mitt andra barn.
Började banta vid 7-års ålder och utvecklade vid 15 års ålder ätstörningar.
Mina ätstörningar handlar till stor del om hetsätning +kräkning, men periodvis så känner jag mig som en gott och blandat påse, dvs det finns lite olika inslag av ätstörningar.
Är för tillfället i rätt så bra form, psykiskt! Lite ångest dock för mina kommande kilon i graviditeten.

För övrigt så är jag nog en hemma-människa. Bor i hus m stor trädgård så det finns alltid att göra när man är hemma.
Tycker om att pyssla med olika projekt. Just nu håller jag på med kombinerad solskydd/insynsskydd till köksfönstren.
Bor i en mindre stad i mellansverige och är för tillfället arbetssökande.
KRAM!!!!!!!!!!!
 

Hej!

Skrivet av  Tulpanen
Tänkte presentera mig lite...
Bor söder om Göteborg vid havet, sambo sedan 13 år.
Vi har en son på 10 år och en hund.
Jag har nästan alltid krånglat med maten. Anntingen ätit allt eller inget. Enda gången jag har mått bra var under graviditeten.
Just nu är livet ett litet helvete och naturligtvis påverkar det maten också. Just nu är jag lycklig när jag inte äter... Knäpp? jag vet!
 

och jag..

Skrivet av  mim
Jag har inte ätstörning själv, jag är närstående till en som har problem, det är därför jag är här, på snacket. Jag känner mig mindre ensam och stöttad i att höra när ni är så ärliga och uppmuntrande och ihärdiga i er kamp.
Även om jag inte har ätstörningar så kan jag känna igen mig i det negativa tankemönstret, bara det att mitt inriktar sig på annat än mat.
Går hemma just nu med värk, men är glad för att pyssla, skriva, gör horoskop osv.
 

åsså jag

Skrivet av  Ingen
Är 27 år och har 3 barn. Bor på landet och älskar djur! Har haft ätstörningar sedan jag var 14 år och det går lite upp och ner hur det fungerar. Just nu blandar jag hetsätning och svält. Jag har också precis fått diagnosen borderline och har börjat i DBT-terapi. För övrigt gillar jag att vara ute i natur, baka, träna och ta det lugnt! Kram Ingen
 

bra initiativ, fumlan

Skrivet av  mim
Tycker det här var en bra idé. Det är kul att få en bild av er som skriver här!
 

Artiklar från Familjeliv