Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig ang min tonårsdotter!

Skrivet av Mager dotter
Tror att hon lider av någon form av ätstörning. vet inte riktigt vilken typ ho har eftersom hon msyger med detta. Läste kriterierna här från Ingen och ho stämmer in på en utav dem. Men jag undrar vad diuretika är för något? Jag har hittat laxermedel, en tom, på hennes rum under sängen när jag dammsög. Jag är riktigt orolig och har försökt prata med henne. Jag har bara vetat om detta i en vecka. Hur ska jag fortsätta nu tycker ni? Har funderat på vc, men undrar om de egentligen är så bra där? Kanske finns det något bättre för min tonåring?
Tack för hjälpen...
Svar på tråden: Hjälp mig ang min tonårsdotter!

Jo, sök hjälp!

Skrivet av  mim
Jag tycker du ska söka hjälp så snabbt som möjligt och var så ihärdig du kan med att hon ska få hjälp snabbt. Du kan ju börja med vc så borde dom kunna lotsa dig vidare, Fumlan postade ett inslag här för ett tag sen med länkar om var man kunde söka hjälp.
Och låna själv böcker på biblioteket och läs så du förstår bättre vad som försiggår med henne. Helene glant är bra, och kanske peggy claude-pierre.
 

inlägget..

Skrivet av  mim
inlägget heter "hittade en sida på nätet", är från 15/3 och på sidan två här.
Fumlan, jag hoppas det är okej att jag hänvisar till ditt inslag? Jag tyckte det var så bra.
 

jag glömde..

Skrivet av  mim
glömde att säg att jag tänker att du ska försöka att se till så hon får hjälp av människor som är erfarna av att jobba med ätstörningar om det går där ni bor, eller som ni kan bli remitterade till. Det är ganska speciellt och vad jag hört brukar det funka bäst när man får hjälp av erfarna.
 

Diuretika=vätskedrivande .IMT.

Skrivet av  eken
...
 

Hon måste få hjälp!

Skrivet av  Ingen
Tar hon både laxermedel och vätskedrivande utan att du vet det så är det inte bra. Ett annat alternativ till vårdcentralen är att ringa direkt till BUP (barn och ungdomspsyk. Eller ta kontakt med skolpsykolog. Ju fortare hon får hjälp ju bättre.
Ingen
 

Artiklar från Familjeliv