Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ingen

Skrivet av Fumlan
hur gick det med läkaren du inte trivdes med?
Svar på tråden: Ingen

Hejsan

Skrivet av  Ingen
Vad glad jag blev att du frågar! Alla ni som brukar vara här är så gulliga!!! Ta åt er!!!
Jo, jag har inte hört av läkaren nåt mer så jag har bestämt mej för att byta läkare. Jag har hittat en privat läkare som håller på med lite alternativa saker också, så jag väntar med spänning på att hon ska höra av sej. Jag hoppas på det. Har man privat klinik borde man vara engagerad tror jag. Sen började jag igår med ätstörningsterapi. Vet inte hur den kommer se ut men jag ska upp på vågen varje vecka och jag ska skriva matdagböcker. Låter hemskt men jag hoppas på det. Har nån av er andra provat det?
Kram Ingen
 

kul att höra från dig :)

Skrivet av  Fumlan
Jag har provat att skriva matdagbok. Ganska bra faktiskt. Fick mig att inse att jag borde börja äta bättre mellanmål. Stoppade i mig mycket smått mellan måltiderna. Även om jag inte blivit särskilt mycket bättre på att äta bra mellan huvudmålen, så finns väl medvetenheten om det åtminstone.

Kul att du hittat en annan läkare! Är ätstörningsterapin genom någon behandlingsenhet, alltså genom något annat än den nya läkaren?
 

så bra

Skrivet av  mim
Ja, det var jättekul att höra! Jag har varit lite orolig för dig. Så bra att du fick tag i en ny läkare, berätta sen när hon har hört av sig, om du vill!
Jag har bara hört att helene glant har det där med dagböcker och att många är glada för henne.

Lycka till och stor kram :)
 

hej

Skrivet av  Ingen
tyvärr kunde jag inte gå till den läkaren jag hoppats på. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken nu... Känns ganska tungt.
Ätsörningsgrejen är på ett sjukhus några mil bort och där är det inga läkare, bara terapeuter. Undrar just hur det känns att hoppa upp på en våg "offentligt"? Jag får väl hoppas på att det och matdagböckerna hjälper så länge. Kramar till er!!! Ingen
 

hej

Skrivet av  mim
Ja, det låter trist. Vill du berätta varför du inte kan gå till henne?
Är det psykologer också på kliniken, ska du ha nån samtalsterapi eller nåt sånt där? Vad får du annars för hjälp där?
Kanske dom kan rekomendera nån läkare i alla fall där,
nån dom vet är bra?
Som jag sagt så har jag haft stor hjälp av alternativa metoder. Har du nån möjlighet att söka det själv? Jag berättar gärna mer om mina erfarenheter om du vill, bara fråga.
Jag hoppas att det ska bli bra i alla fall på kliniken och att du ska få hjälp, även om det känns tungt just nu.
Hur klara du dig annars?

varma kramar
 

Artiklar från Familjeliv