Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en pojke!

Skrivet av Fumlan
Fick vi i lördags. Om det är nån som är intresserad. Det gick väldigt fort 2 timmar och 15 minuter och var intensivt. Många kramar till er allihopa!
Svar på tråden: en pojke!

Grattis grattis!

Skrivet av  Helena med Martina och Ebba (mer eller mindre på besök)
Lycka till med lilla underverket!
 

STORT GRATTIS!

Skrivet av  mim
Grattis!! Vad roligt att höra att han "äntligen" dök upp. Hur mår du nu? Var det hårt när det gick så fort?
Hur känns det med allting?

Stor kram och lycka till till er alla
och ett helt fång med rosor till dig och ballonger till barnen :)
 

det känns bra (långt)

Skrivet av  Fumlan
men jag har så svårt att vila. är väl det här "duktiga flickan"-syndromet. blir rastlös av att behöva vila på fel tider. helst skulle jag vilja sova på natten, istället för att ta små vilostunder då och då =) men så är det ju att ha en bebis. har en fyraåring också och hade jag inte gått igenom den första svåra tiden med henne skulle jag inte ha henne idag. hade en sån där snyftdag igår när tårarna bara sprutade, hormoner ska det visst vara.

ja det gick väldigt fort och så här i efterhand har jag behövt tänka igenom det som hände flera gånger. trots att det gick fort kom jag nog ganska lindrigt undan, sprack ingenting eller så. däremot kändes det som att det var väldigt intensivt från början till slut. ingen chans att hinna förbereda sig utan bara att be mannen packa ihop det sista, skicka upp barnet till grannen (för jag klarade inte av att stanna hemma tills mormor kom) och fara iväg med bilen. tur att vi bor nära sjukhuset (i samma stad). skulle väl trott att jag skulle dö om jag behövt åka en timme i bil till sjukhuset. men dö trodde jag nog ändå att jag skulle göra. var så rädd. visste ju inte hur lång tid det skulle ta. hann inte få någon bedövning för jag var öppen så mycket redan när jag kom in. det gjorde mig livrädd. hur skulle det kännas? konstigt nog gjorde det inte ondare än förra gången (när jag fick ryggbedövning). och så kunde jag känna krystvärkarna mycket tydligare så att jag visste när jag skulle trycka på eller hålla igen. hur som helst, nu har jag berättat massor.

vad skönt att den här sidan verkar bli kvar. tänker på att de ville ta bort den för att det var för få som skrev. egentligen vill man ju inte att sidan ska behöva finnas, men för mig som känner mig ganska frisk fyller den ändå en funktion. känner mig trygg över att kunna komma hit och diskutera saker och ting som har med ätstörningar att göra. kanske kunna trösta någon annan, eller bara få prata med "likasinnade". många kramar till er allihopa!!
 

bra

Skrivet av  mim
Skönt att höra att du mår förhållandevis bra. Tillåt dig att vara trött och ledsen när du känner dig sån och ta hand om dig allt du kan. Det är en jättepärs att gå igenom en förlossning och sen ha en ny liten som tar så mycket energi också. För att inte tala om resten av livet :)
Låter som en chock nästan med förlossningen, när det blev så abrupt. Svårt att hinna med känslomässigt kan jag tänka.

Jag är också glad att den är kvar, det är en trygghet för mig med att höa om andra som kämpar på och hittar vägar att klara sig på. Skönt att ha nånstans där man kan få släppa ur sig när man blir upprörd också.

kramar, fumlan och er alla och sköt om er
 

Jättegrattis

Skrivet av  Ingen
till pojken! Hoppas ni mår bra. Kul att du berättar. Kram /Ingen
 

Gratulerar! *imt*

Skrivet av  Louise med William f. 040213
3
 

gratulerar! imt

Skrivet av  Soppero
:)
 

Oj!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag har visst missat det här viktiga inlägget. Passar på att gratulera lite i efterskott!

Tusen Kramar
 

Artiklar från Familjeliv