Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oj hade helt missat att det här snacket fanns

Skrivet av Anna Maria med Li
Är en mamma på 25 år som haft ätstörningar sedan jag var 8 år gammal. Har gränsat till anorexi och bulemi men har nu stora problem med hetsätning.

Har börjat nysta i mina problem men har svårt att se en ljusning i ätproblematiken.
Svar på tråden: Oj hade helt missat att det här snacket fanns

Välkommen!

Skrivet av  F
Kul att du hittat hit. Hoppas att du kan få nytta av snacket.

Kan presentera mig: 25 år, har haft anorexi och bulimi, 2 barn, bor i södra sverige, tänker alldeles för mycket på saker och ting ibland och är en känslomänniska =)
 

Hej o välkommen

Skrivet av  Emilia
Jag har också nyss börjat ta tag i mina matproblem.
Just nu ser det väldigt mörkt ut, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Har du fått någon proffsionell hjälp och i så fall vilken?
jag har haft alla möjliga ätstörningar och just nu önskar jag bara att få ett normalt förhållande till mat och ätning, så man inte behöver gå och tänka på det jämt.
Lycka till o som sagt välkommen!
 

tack alla!

Skrivet av  Anna Maria med Li
Jag går nu i psykoterapi och pratar mycket om min barndom och mönster i mitt beetende, det är meningen att jag ska få gå i kongnitivterapi senare för att lära om mitt beetende kring bla mat.

Jag har dessutom sökt till bittens center för behandlig av min ätstörning, fått nej och sedan överklagat.

Jag har börjat gå på OA ( anonyma matmissbrukare ) och det har hjälpt mycket. Men jag har låååååång väg kvar att gå.
 

OA

Skrivet av  F
Blev nyfiken på vad det är, har inte träffat någon som varit med där. På vilket sätt har det hjälpt dig?
 

Dels har jag fått insikten

Skrivet av  Anna Maria med Li
om att jag inte är ensam. Jag har en lista med folk jag känner därifrån som jag kan ringa till när jag har det kämpigt och jobbigt. Jag har precis börjat arbeta i stegen och om man ser på de andra som redan gått före i stegen så verkar de må hemskt bra.

Vi träffas varje vecka och "delar" kring olika teman och steg. ( samma princip som AA anonyma alkolister )

http://www.alkodrog.com/oa_ea.htm
 

Kul att du hittat hit

Skrivet av  Ingen
Vi är inte alltför många som brukar skriva här så det är jättekul att du hittat hit. Anledningen däremot är väl nåt vi alla här skulle vilja vara utan. Idag startade jag dagen med 4 snickers och ett besök på herr toalett... Går upp i vikt nu efter att ha legat på undervikt. Det hoppar fram och tillbaka så jag vet inte hur jag är diagnostiserad... /Ingen
 

Något som hjälpt mig

Skrivet av  Anna Maria med Li
mycket är att sluta helt med socker och vitt
bröd, pasta, ris. Då fanns det helt enkelt inget kvar som jag kan äta snabbt och få de där snabba kickarna av. Jag har varit hemskt sockerberoende under hela tiden som jag matmissbrukat och just att sluta med sockret har hjälpt mig så att jag har klarat av att låta bli att kräkas och göra mig illa sedan i slutet på april. Jag överäter fortfarande ibland men det ger inte samma ångest att överäta nyttig mat som om jag överåt godis osv.
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Soppero
Det är skönt att kunna ventilera sina tankar här. Hoppas du också kommer ha nytta av det.
Jag är en mamma på 26 år som bor i Övre Soppero med en son på fem år. Jag har haft anorexia i tonåren, som har övergått till träningsanorexia.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv