Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Helt plötsligt kom de bekanta tankarna...

Skrivet av .T. (vecka 30)
Hej på er
Har ju inte varit här på "evigheter" och det har varit medvetet. Nu under graviditeten har jag mått bra och kännt att jag inte ens vill kika här inne.
Men så nu på kvällen händer det något och jag blir livrädd.
Helt plötsligt kommer de bekanta tankarna smygandes igen. Sambon som skulle iväg och kika på fotboll...kanske skulle jag....
Men precis då så ringer telefonen och det var ju tur - tycker jag nu.
Det är två månader kvar och jag är inte alls särskilt stor i jämförelse med förra gången då jag gick upp totalt 30 kg. Men jag känner mig smällfet! Mår så dåligt över att jag inte kan njuta över min fina mage utan bara tänker på det feta arselt hela tiden.
Jag blir så ledsen över mig själv. Och framför allt rädd när jag helt plötlisgt fick sådana där tankar tidigare i kväll.
Skall till bm nästa vecka och bävar för vågen. Tänkte häromdagen så sjukt att jag kanske skulle hoppa över maten tills besöket var avklarat och att jag skulle "dieta" dagarna innan.
Fy och bläpå mig själv
Svar på tråden: Helt plötsligt kom de bekanta tankarna...

Hej!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Även fast tankarna kommer tillbaka ibland (det gör de tyvärr för alla)betyder det inte att de kommer för att stanna. Stå emot dem så försvinner de säkert.

Kram Louise
 

håller med dig...

Skrivet av  ...för 12 år sedan
och tankarna är en stor fiende, men när man kommer över dem var de just tankar. Kämpa på styrke kramar från mig.
 

Artiklar från Familjeliv