Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har

Skrivet av Edvins mamma
mått dåligt nu ett tag. Magen är bätre. Äter medicin. Känner mig så ensam och tom. Köper choklad varje dag när sonen är hos dagmamman. Lägger den i skåpet. Har ett JÄTTEförråd nu. Har inte ätit nåt av det. Vet ju att jag måste spy då. Vill inte göra det när Lilleman är hemma. Längtar efter att bara vräka i mig...lindra oron ett tag.

Nya psykiatern var en katastrof. Aldrig i denna värld att jag yppar dessa problem för henne. Sambon är införstådd. Ska hjälpa mig att kräva en ny läkare.

Lagar mat varje dag. Älskar det men kämpar med mig själv att äta av det.

Lagade sambons favorit idag: lasagne. Åt själv av det. Det var så gott. Ville bara fortsätta.

Hur gör ni andra för att mota en hetsätningsattack? Själv röker jag. Cigg efter cigg. Vet att begäret kan övervinnas med tid. Varje minut efter senaste tuggan är guld värd.

Allt blir bara så mycket svårare när man är ensam. Min sambo är min klippa i detta men han sover nu. Chokladen, den överblivna lasagnen, smörgåsar...allt ropar på mig. Det dämpar ångesten en stund. Men jag VILL ju inte.

Har haft en otäck infektion och tappat flera kilo (vägde mig idag, det händer inte ofta) känner mig nöjd?? Jag blir så trött på mig själv.
Svar på tråden: Har

Hej

Skrivet av  Fumlan
Hinner inte skriva så mycket nu. Men, jag dricker kaffe, det är min "drog". Visserligen får jag väl egentligen mer ångest av kaffe, men det blir iaf bättre för stunden. Jag tycker att du är en riktig kämpe!
 

Artiklar från Familjeliv