Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vink vink !! Ny här!

Skrivet av Elsas mamma
Vad glad jag blev. Har totalt missat denna snack grupp.
Har läst lite och blir så varm i hjärtat att finns mera personer här som bara vill ha ett barn! Är så trött på att alltid få förklara migvarför man bara vill ha ett barn. Det är så vi känner nu. Våran dotter är snart 3 år.
Svar på tråden: Vink vink !! Ny här!

Välkommen,Elsas mamma!!

Skrivet av  Moa
Ja,detta är ett litet mysigt snack!!Synd bara att det inte är så stor omsättning på inläggen numera!men det har kommit många nya på sistone,så lite drag kan vi få??*fniss*Jag är en gift mor till en pojke på 6 år!Jag har hållt till här i 2-3 år(??)till och ifrån.
By the way!Jättefint namn din lilla tös har!!Verkligen!!
 

Tack!

Skrivet av  Elsas mamma
Moa, vad heter din pojke?
 

Hej o välkommen!

Skrivet av  Fancy
Skriver inte så mycket här men läser destomera.
Jag är 29 år o har en tio-årig dotter.
Är precis som du evinnerligt trött på att behöva "försvara" mig.
Numera säger jag att jag inte kan få barn. (fastän det inte stämmer, vad jag vet)
Folk är så inihelvetes okänsliga!
Det kunde ju varit så, att jag inte KAN få mer barn, eller hur??
Hoppas du får goda erfarenheter från denna sidan, det har jag!
 

Kanske

Skrivet av  Elsas mamma
jag skall börja med att säga så också! En liten knäpp på näsan skulle inte vara fel!
 

Vad kul att du har hittat hit :-)

Skrivet av  Stareye
Hjärtligt välkommen och hoppas du ska trivas här. Jag är också självvald ettbarnsförälder, och min dotter är nu 6½ år.

Ja dessa kommentarer kan vara nog så tröttande, och djupt sårande, ibland. Nu börjar vår dotter bli så stor att det inte längre kommer kommentarer om syskon så ofta. Kanske de har gett upp hoppet och inser att vi inte tänker ge med oss och följa deras rekommendationer om syskon *ler*. Eller så kanske det beror på att kommentarerna inte berör mig lika mycket som förut. När Tova var mindre var det många som sa saker i stil med: "Ja, ja, men vänta bara tills hon blir lite större, då kommer ni nog att skaffa fler barn!". Och med ett obligatoriskt överlägset leende efter kommentaren *suckar*.

Lite mer om mig finns att läsa i min inforuta. Hoppas att vi får se mer av dig här i fortsättningen!
 

Jag lovar

Skrivet av  Elsas mamma
att ni inte slipper mig här inne! Tack för välkommandet!
 

Välkomnar ocksâ!

Skrivet av  Anna, Málaga
Min son är 3,5 âr och heter Daniel. Själv bor jag i Spanien sedan 14 âr tillbaka.
 

Åh, hur

Skrivet av  Elsas mamma
gott låter inte det! Tack för välkommandet!
 

Välkommen hit! IMT

Skrivet av  Gunilla H
+
 

Artiklar från Familjeliv