Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga från Moa(IGEN)

Skrivet av Moa
Det här med djur ja.....skrev i inlägget nedan att vi har 2 katter varav den ena är sonens egna.Ni som har ett barn,har ni oxå djur,flera av er?Nåt djur som lixom är barnets "egna"??
Sonen fick denna egna katt när han var 4 1/2 år,ja nästan 5....katten va då en unge.Självklart är det vi vuxna som har huvudansvaret över katten men den är ändå hans egna!
Svar på tråden: Fråga från Moa(IGEN)

Ha! Ha!

Skrivet av  Anna-Maria
Dottern fick en guldfisk på sin 3-års dag. Hon döpte honom till Mike. Vi matar honom tillsammans och det tycker hon är ganska kul. Ibland säger hon godnatt till fisken också.

Sedan slutet av december har han dock varit "utlånad" till grannpojken och dottern har knappast saknat sin lille simmande vän.

Nej...det tar nog några år innan hon får ett "riktigt" husdjur. Under tiden får vi nöja oss med Mike, grannens hund och småfåglarna i buskarna.
 

Nej,

Skrivet av  Ante
hade katter tidigare men omplacerade dem när Axel var liten, mest pga av dåligt samvete för att jag inte hanna med dem (bor i lägenhet) plus oro för allergi (de hårade fruktansvärt!!). Nu har ju dock pendeln svängt och man menar att lite katthår etc bara är bra...
Axel har inte varit så intresserad av djur även om jag är det och försökt locka honom med hamstar etc,
skulle gärna haft det själv när jag var liten ;-)
Nu är jag dock väldigt sugen på en hund och har funderat på det LÄNGE! Kanske vågar jag språnget till hösten! Tycker det skulle vara jättekul!
 

Artiklar från Familjeliv