Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska ni göra på sportlovet?

Skrivet av Ante
Funderar på att åka någonstans med Axel - skulle vara mysigt att bara vara han och jag. Funderade ett tag på skidsemester - men vi är båda nybörjare och jag är osäker på om han skulle tycka det var kul. Sen tänkte jag på London - där kan man säkert fylla några dagar med kul saker - har faktiskt aldrig varit där! Men det blir ju så dyrt! Hittade resa och hotell för oss två för ca 6000. Men sen när man kollar på entréavgifter o dyl så flyger ju tusenlapparna iväg.
Badort verkar utsålt...
Jag vill inte bara sitta hemma och uggla!
Vad ska ni andra göra?
Svar på tråden: Vad ska ni göra på sportlovet?

sportlovet...

Skrivet av  SAGA
...kom som en fullständig överraskning i år... känns inget bra, för nu har vi inte en chans, vi åker en bit norrut i 2 dagar bara för att damma av dotterns citylungor...
 

ingen ville...

Skrivet av  SAGA
jag trodde höjden av lycka var våra resor till fjällen på sportlovet... men inte då!
Så min snabbt planerade resa till Sälen över två dagar var inget intressant, och om jag var ärlig så är jag super trött på denna vinter som inte kom igång (Göteborg), så vi åker och grillar vid havet i helgen istället!
SKÖNT *fniss*
 

Det är ju visst vinter!

Skrivet av  Kikki
Om du åker ut till Lindholmen och kollar så finns det faktiskt fläckar med snö där! ;-)

Och kallt och uschligt har det varit idag också även om solen sken väldigt vackert.

Sonen är hos pappa denna veckan så vi jobbar som vanligt.
 

Idag är det vinter Kikki...

Skrivet av  SAGA
...ser du, ser du... *hoppar upp o ned av glädje* *S*
 

1 cm, ja! ;-) *imt*

Skrivet av  Kikki
Mycket snö blev det inte.
 

Kvar i stan

Skrivet av  Gunilla H
Hej!

Min son går ju på dagis fortfarande och vi föräldrar jobbar.
Så det blir faktiskt inget särskilt, utan en helt vanlig vecka.

Åka skikdor låter ju jättekul, det skulle jag också vilja göra om vi hade haft möjlighet.
Om din son gillar att vara ute, så tycker han säkert att det är kul att åka skidor. Om inte annat så kan ni väl åka pulka?
Vi åker nog upp och åker skidor nästa år, men jag är också nybörjare så jag räknar med att sonen lär sig fortare än jag :-).
 

Polen

Skrivet av  Anna-Maria
Sitter just nu hemma hos mina föräldrar i Polen. De driver ett kurhotell så jag kan njuta av ansiktsbehandlingar, pedikyr och massage. Slipper städa och laga mat. Restaurang finns på hotellet.

Ja, jag inser att jag är lyckligt lottad. Dottern trivs men är naturligtvis förkyld så vi kan inte åka skidor som planerat...typiskt.

Hoppas ni alla har det bra där hemma.
 

Oj

Skrivet av  Lena.B.
vad det låter mysigt. Säg till om du skulle tröttna, så kan jag överta din plats....hi hi ;-)
Själv har vi sportlov nästa vecka och ska nog mest bara vara hemma. Ska försöka hitta på lite ändå. Kanske bio, museet eller någon liten utflykt.
 

åh kan vi ha en FN träff där kanske?

Skrivet av   Linda-m-Oliver
*ler* Låter härligt Lyxigt!
Njut i fulla drag. Fast det behöver jag nog inte säga tilldig va? :-)
 

Tack! Tack!

Skrivet av  Anna-Maria
Ja det var både lyxigt å skönt, fast det är inget spa utan ett riktigt kurhotell. Fullt med tyska panschosar som ska kurera sig och skriker "susse, susse" till dottern. Fniss.
 

Jobbar som vanligt

Skrivet av  Stareye
Jag har inga semesterdagar kvar från förra året, och detta års semesterdagar går åt till sommaren och kommande skolstart eftersom Tova börjar skolan i höst.

Men vi har det jättebra i alla fall. Vi har precis i dag beslutat att vi ska flytta, och det känns jättekul! Tova är också positiv till flytten och tycker att det ska bli roligt, och det känns förstås också jättebra.
 

Artiklar från Familjeliv