Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Blomman
Ny här och undrar om denna sida är för frivilliga eller ofrivilliga 1-barns föräldrar? Eller för båda kanske? Själv har jag en son och är inte säker att jag vill ha fler, trots att ibland vill jag att sonen ska få ha ett syskon, men.... förvirring. :-)
Skulle vara roligt att dela tankar med några om det.
Svar på tråden: Hej på er!

*skrapar generat med foten*

Skrivet av  SAGA
Ja det är för alla!!! S
tartade en diskussion om detta för ett tag sedan och insåg att precis alla får plats här, man väljer och vrakar bland inläggen på det som passar ens egen situation helt enkelt!!!
 

Ok,

Skrivet av  Blomman
vad bra! :-) Då hör jag hemma här! Tack för välkomnandet!
 

Båda..

Skrivet av  S-J
.. har vi nog konstaterat *ler* Är man ettbarnsförälder så är man... och en del saker kan ju skilja sig åt beroende på hurvida det är frivilligt eller ej men myket har vi nog gemensamt. Och för en del är det nog inte helt klart hurvida det ÄR frivilligt eller ej *s* det kan nog vara mittemellan också... Som för dig i din förvirring kanske ;)
Välkommen!!

Själv är jag troligen blivande ettbarnsförälder. Vi väntar vårt första barn via adoption och det lutar åt att det även blir det sista. Trots önskan om flera barn så väljer vi nog att avstå från både fler adoptioner och fler sängkammarförsök eftersom hela processen fram till detta barn har varit så extremt jobbigt...
 

Hej och tack

Skrivet av  Blomman
för välkomnandet! Så roligt att ni snart (?) väntar ert första barn! Grattis! Har själv vänner som gått igenom hela ivf-karusellen, har sett på nära håll hur uppslitande och psykiskt påfrestande det är...

Måste bara berätta om min andra vän, som efter många års försök också bestämde sig för att adoptera. De bestämde sig för syskonbarn direkt. Och förberedde sig på lång väntan. De hade inte ens hunnit bestämma land, när de fick ett samtal om syskon... eller snarare trillingar! :-) I sommar blev hon 3-barns mamma till 3 småpojkar på 1,5 år! Vilken omställning, va? :-)
 

Ingen IVF-karusell här..

Skrivet av  S-J
.. men mycket påfrestningar ändå med upprepade missfall, diverse behandling, en delvis uppslitande adoptionsprocess osv....

Oj, från noll barn till 3 så snabbt *s* Ja det kan man kalla omställning.
 

Välkommen!

Skrivet av  daisy
Jag är "frivillig" ettbarnsmamma och kommer förmodligen inte ha fler barn för att jag/vi trivs med familjen så som den är. Min dotter är två år och jag njuter av henne för fulla muggar och tycker att det är lagom och räcker till.

Hoppas du ska trivas!
 

Artiklar från Familjeliv