Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vet inte om jag platsar här...

Skrivet av Fanny m Jacob 040121
eftersom jag har en styvdotter också, men jag har läst en del inlägg och känner igen mig...

Jag är 37 och fick mitt första barn i januari i år. Eftersom jag har diskbråck var det ganska jobbigt och jag var inte säker på om jag skulle klara av en graviditet. Det blev planerat snitt (efter en del bråk), och allt gick jättebra, även om jag hade outsägligt ont i slutet av graviditeten. Nu är Jacob 7 månader, och jag blir så TRÖTT på alla som redan har börjat tjata om syskon. Jag skulle jättegärna vilja ha ett barn till, men jag vet inte om min rygg pallar. Jacob är stor för sin ålder, väger drygt 11 kg och är nästan 80 cm lång, och det är ganska tungt att lyfta och bära även när man inte har problem med ryggen.

Som det känns nu tror jag inte det blir fler. Vi har ju makens 8-åriga dotter varannan vecka, och det känns alldeles lagom med 2 barn, även om ett inte är mitt biologiska.
Svar på tråden: vet inte om jag platsar här...

Klart du gör!

Skrivet av  Gunilla H
Välkommen hit!
 

tack :-) *IMT*

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
l
 

Känns igen...

Skrivet av  Monica D. m Amanda 030626
...jag hade svår foglossning istället, men fick också ett stort barn som inte varit helt lätt att bära omkring på. Men jag har sett till att undvika att bära så mycket och det är ju hon van vid. Nu väger hon 13,5kg och är 84cm lång, men det går hyfsat ändå.

Det är klart att du hör hemma här! Välkommen!
 

tack!

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
Ja, det är inte lätt med stora barn... styvdottern som jag känt sedan hon var knappt 2 fick jag sluta bära på när hon var 3. Tråkigt, för jag tycker det är mysigt att lyfta och krama.
 

Artiklar från Familjeliv