Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

halloj!!!

Skrivet av Anna
jag vet inte om jag skriver i rätt spalt, men jag får väl se om jag får några svar..
Jag har en dotter på 20 mån som har varit jätte gullig o rar fram tills nu.. Hon slår alla sina kompisar i samma ålder... hon e riktigt jävlig det riktigt lyser i ögonen på henne.. jag försöker prata med henne och säga aj aj!! men hon bryr sig inte.. Nu till frågan finns det nån här som vet vad jag ska göra???

Häls. Anna
Svar på tråden: halloj!!!

För barn i den âldern..

Skrivet av  Anna, Málaga
..är det tyvärr helt naturligt att slâ! Vissa slâr mindre, andra mer, men de har ingen empatisk förmâga och kan tycka att det är riktigt roligt. Hon förstâr vad du säger och att hon inte fâr, men först i 2-ârsâlder börjar de "bry sig". Du har ju trots allt inte sâ lângt kvar dit, sâ det är bara att ha tâlamod och fortsätta säga till varje gâng hon gör det. Jag brukade fânga upp sonens arm och säga: -NEJ! inte sâ -klappa istället! (stryker över kinden). Det brukade gâ ibland, fast mest var det sâ att han sa till andra att inte slâss :-) (budskapet gick fram i alla fall)Fortsätter hon att slâss är det bäst att lyfta bort henne... när hon fyller tvâ börjar nog allt bli lättare. Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv