Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Familjerådgivningen?

Skrivet av Mia
Är det någon som vet vad det kostar att gå till en familjerådgivning? Kan en sådan mottagning vara till vår hjälp? Min man och jag är djupt oense om att skaffa ett barn till (har ett barn nu). Jag står inte ut längre med att inte få ett barn till. Min man känner sig så pressad av mig att han nu har blivit deppad. Kan familjerådgivningen hjälpa oss? Finns det någon som har erfarenhet av liknande problem och fått hjälp med det?
Svar på tråden: Familjerådgivningen?

Faniljerådgivning

Skrivet av  svararen
finns inom kyrkan och inom kommunen. Det är ca 3 månaders väntetid och kostar ca 150 kr per gång. Det finns privata också, men de vet jag inte vad de kostar.

De hjälper till med alla slags relationsproblem, och det här verkar ju vara ett sådant. Kolla gula sidorna på familjerådgivning, och boka tid nu. Lycka till!
 

kanske kan ert BVC hjälpa er...

Skrivet av  Linda - Oliver
för det har ju med hela familjens situation att göra o Till bvc brukar det finnas en psykolog kopplad. De vet nog annars vart ni kan vända er. *K*
 

Njao

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Vi har gått på familjerådgivning (fast för andra saker, vi hade mer glidit ifrån varandra), och vi hittade det på vår kommuns hemsida. Det kostade 100 kr/gång och vi fick komma efter några veckor. Det är rätt bra att gå på terapin, för man lär sig mycket om varandra. Jag tycker att ni ska prova, det skadar ju inte ! *lycka till*
 

Artiklar från Familjeliv