Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag vill bara ha ett barn

Skrivet av Mia
Hej
Har läst om många mammor vars sambos eller män bara vill ha ett barn men inte mamman. Men i mitt fall är det bara jag som vill ha ett barn och min man vill ha två. Jag är så nöjd med min lilla flicka och älskar henne mest i hela världen. Min man gör allt för att jag ska ändra uppfattning. Men bara tanken att bli gravid igen skrämmer mig. Jag tyckte absolut inte om att vara gravid och känner mig så nöjd med bara ett barn. Varför söka efter mer lycka när man redan är lyclig?
Svar på tråden: Jag vill bara ha ett barn

Ja,Mia

Skrivet av  Moa
vi kvinnor har ju fördelen att kunna bestämma över våra kroppar!Och som du känner så,ska du ju inte skaffa nåra fler barn.Försök stå på dej,men i kärlek kan det va svårt,man vill ju ge allt i ett förhållande.....
Nu är jag själv i "tvärtom"situation,jag VILL bli gravid!ÄLSKADE att vara gravid plus bebistiden med amning osv.....Min man vill oxå ha ett barn till men det har tagit lång tid o många läk.besök attkomma fram till detta beslut.Och det är ju inte alls säkert att vi ens kan bli gravida igen.Blir jag inte är det nog inte meningen att jag ska bära och föda ett barn till......
 

Jag med

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Du är inte alls ensam om att känna så. Hur gammal är er dotter ?

Min make har alltid sett framför sig en hel liten hög med barn (obestämt antal, men i alla fall fler än ett). I början så pratade han om det, men nu så har han liksom vant sig på tanken att det inte blir fler barn. Han säger att han är nöjd med sin lilla familj, men jag vet inte vad han tycker innerst inne.

Jag är precis som du alldeles nöjd med ett barn, jag älskar att ha tid för honom och jag älskar honom över allt annat. Jag saknar inget, känner inga behov av fler barn. Min graviditet och födsel var inte heller någon höjdare, och gärna något jag inte gör om.
Vår son är tre år nu, och vi njuter av att vara med honom. Han så underbar !!
 

Men tänk på ditt ensamma barn också! imt

Skrivet av  mio
m
 

Vaddå ensamma ?

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Ett barn är inte samma som ett ensamt barn. *punkt*
 

vad menar du?

Skrivet av  A
VARFÖR skulle ett barn som inte har något syskon automatiskt vara ensamt? Det stämmer INTE! Har egen erfarenhet! Man kan vara minst lika ensam med syskon!
 

Ensam vuxen i allafall imt

Skrivet av  Men några nöjda finns nog?
,
 

Inte det heller.

Skrivet av  S-J
Varför skulle man automatiskt vara ensam som vuxen bara för att man inte har några syskon?
 

känner precis som du..

Skrivet av  Tina m Filip 020821
min sambo vill också ha ett till barn, "för Filips skull". tanken på att föda ett till barn skrämmer mig, med tanke på att vi hade en svår o långdragen förlossning som nästan kostade vår son livet. jag är så nöjd med min son. det blev liksom rätt på första försöket!
 

Jag med

Skrivet av  Marlene
Är så nöjd och lycklig och tycker att livet som ettbarnsförälder är underbart! Tyckte iofs att bebistid och amning var väldigt mysigt men känner ändå att det räcker så bra med ett barn.
 

Artiklar från Familjeliv