Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har det kommit... det som jag trode skulle dröj

Skrivet av Linda via modem 28,8 inte så illa ändå..
Sonen är 3 år och 2 månader.... Vi har precis flyttat till villa och hans pappa o jag har varit rätt upptagna med att fixa i ordning.
Uppgivet suckade sonen i torsdags :
"Men jag är ju ensam när ju jobbar hela tiden. Vem ska leka med mig när ni alltid håller på? Jag är ju faktiskt jätteensam! "
Jo han sa så där. Wi det gjorde ont i hjärtat. Då är det inte så att han på ngt sätt lider normalt ssett för vi gör mkt tillsammans hela familjen men flytten gick 22/12 o vi är helt enkelt inte klara än... det är mkt att pilla med. Oftast hittar Oliver ngt att pilla med själv elelr kan hjälpa till med det vi gör men så var itne fallet i torsdags.
Fick lite ont i magen med tanke på att Om han haft syskon så hade han ju ialla fall haft en kompis att leka med.... eller ialla fall någon att bråka med. *ler lite*
när jag nu börjat längta lite efter ett syskon till Oliver så kommer också dessa saker från honom.... sökerligen itne kopplat till SYSKON som sådant men man får ju det där stinget i hjärttrakten ändå. Ialla fall jag. Nu kan elelr ialla fall bör jag ju itne bli gravid igen pga. mina problem med rygg o nacke (varit sjukskriven under hela graviditeten(0101-0110) + helt eller delvis sedan dess undantaget förälkdraledigheten)
Att maken inte vill ha flker barn hör liksom inte hit för jag kan ju ialla fall inte vara gravid igen...

När började era barns undringar o frågor komma?

svammel svammel....

Gott nytt År
Svar på tråden: Nu har det kommit... det som jag trode skulle dröj

Hej Linda!

Skrivet av  Anna Malaga
Min son är 4 âr och 8 mânader och har faktiskt aldrig velat ha syskon :-). Det kan kanske bero lite pâ att hans kompisar har syskon som det skiljer ganska mânga âr emellan; en del är bebisar, andra 8 eller nio âr, sâ de leker inte sâ mycket med sina syskon ändâ.
Kan ni inte ta hem nâgon kompis nâgra timmar? Det brukar vi göra; fördelen med kompisar är ju att dem väljer man själv, och de har samma âlder och samma intressen. Min son har tvâ mycket bra kompisar som han träffar nâgra kvällar i veckan, det räcker tycker han (och jag).
 

ja vi har rätt ofta kompisar här och så är han ju

Skrivet av  Linda m Oliver
på förskolan rätt mycket på vanliga veckor. Men nu har han varit hemma i snart 3 veckor o det mesta har kretsat kring flytt flytt o fflytt...
Jag tror inte han vill ha syskon egentligen... han vill nog bara ha ngn att leka med när det passaar HONOM...
En kompis till mig var här med sina två barn härom dagen den ena är snart 6 år o den lilla är 6 månader. Den lilla skrek rätt mycket en period o hade hon fortsatt mkt längre (ont i tänderna som kommer... fick alvedon) så hade nog Oliver högt o tydligt deklarerat att den där skrikande bebisen kan gå ut. Det har han gjort om andra barn tidiggare. I sommras , trots att han var så liten då, sa han: "Mamma... vi behöver väl aldrig skaffa någon sån där liten bäbis va? Dom bara skriker ju." Detta efter att ha delat buss med bla ett litet spädbarn. *ler lite*
Ska tilläggas så ingen annan läsare tror ngt annat... VI ger vår son Positiva bilder o möten med bäbisar för vi vill itne att han ska tycka illa om små barn bara för att VI inte kan/bör få syskon till honom.

Det som jag upplever mest jobbigt just nu eg. är hans hellsikes humör o folks kommentarer om att DET beror på att han är ENSAMBARN o bortskämd. Jag anser att det snarare har med ålderna att göra... o den utv. fas han o många jämnåriga befinner sig i. Jag har "alltid" haft syskon (var 13½ mån när min lillebror föddes) o har ändå alltid haft ett hellsikes humör o därtill utbrott hemma. På lekis o i skolan... INTE DÅ! :-)Men hemma....
*PANG*!

Nog svamlat om det.
 

Artiklar från Familjeliv