Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjej slagsmål

Skrivet av Mia
Tonårsproblem
Med noll samarbete
Har fått höra av tillförlitlig källa om att min dotter var med om en incident i tunnelbanan(Rinkeby) för ett par helger sedan.
Det var tjej slagsmål samt polis inblandad.

Detta hände på ”pappas vecka”.
Nu är frågan om jag ska ta upp det med pappan , hittills har ju hans attityd varit ”skit i MIN vecka”
Och det är tveksamt om han överhuvudtaget skulle tro mig, för att min dotter visar bara EN sida av sig själv främst hos honom.
Jag behöver inte berätta vad som hänt utan kanske bara prata om vikten av att höra efter vem, var, när hon har gjort på helgerna, för jag tror inte att han har en aning om vad hon gör.
Eller ska jag inse att jag inte kan göra ngt?
Och fortsätta mitt race på mina veckor?

Svar på tråden: Tjej slagsmål

Alltid förälderns ansvar

Skrivet av  Q
Oavsett vems vecka det är.Om polisen var inblandad måste det finnas en arbetsrapport el liknande som "bevis".Den kan kanske hjälpa till i samtalet med pappan.
Naturligtvis vill dottern att du ska låta bli att rota i hennes vecka hos pappa,där verkar spelrummet vara mycket större.Om ingen bryr sig blir ni alla förlorare.Jag VET att det är jättesvårt,men kanske är bup och soc en lösning om det handlar om upprepade polisingripnden och direkt olämpliga miljöer?Någon borde ruska om pappan verkar det som.Någon som är objektiv .
 

Du måste ställa krav på att han reagerar.

Skrivet av  Myntets två sidor
Jag har det ungefär likadant med min fd.fru som är både curlingförälder och samtidigt sån som inte reagerar när barnen inte mår bra,jag har ställt krav på henne nu.... och dessutom tagit vårdnaden ifrån henne.
Ställ alltså krav på att din man skall sköta om barnen när han har dom.
 

Artiklar från Familjeliv