Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 månader för litet för babysitter?

Skrivet av lenore
jag har precis köpt en babysitter till min 2 mån flicka men hörde sen att de inte skall sitta i sådan före 3 mån ålder, stämmer det? min flicka älskar sin sitter
Svar på tråden: 2 månader för litet för babysitter?

Theo använde sin direkt

Skrivet av  Theos mamma
Vi köpte när Theo var kanske fyra-fem dagar och han satt i den från början. Han älsakde sin sitter och satt i den dagligen tills han var nio(!!) månader. Hittills verkar han ha klarat sig utan några men:-D.
 

wilma satt också tidigt

Skrivet av  marina med 2 busungar
hon var nog ca 1 vecka.Hon sov mycket bättre i den än i sängen.
 

det beror väl lite på vilken sorts sitter du har.

Skrivet av  Linda-m-Oliver
Hade du den äldre varianten (som fanns "redan"när jag var liten dvs 70-talet) så tror jag att de ska vara lite äldre.
Men en sån där ställbar som finns ni, med ryggplattao allt bör de ju kunna ha typ direkt. Sedan ska de ju inte sitta där i för jämnan men man märker på dem om de inte tycker om det eller när det blr för jobbigt.
Iallafall märktes det tydligt på Oliver.
 

hmm

Skrivet av  lilla jag
mycket som inte är bra,,vi hade våran från början fast korta stunder..
 

Beror på sorten

Skrivet av  Sölvi - äntligen 6 barns mamma
Dessa nyare modeller med "hel" rygg är OK att ha från starten. Mina har även sovit lite i den. De är ju inte skadliga för ryggen då den ju är platt. Man kan ju inte riktigt säga att de sitter i stolen, de snarare ligger.
Men, köper man en (typ Babybjörn har jag för mig) med bara tunnt tyg på ryggen skall man nog inte använda den förän 3 mnd, så sitter man mer upp och tyngden kommer fel på ryggen, man får inte det stöd man skall ha ganska enkelt.
Likaså med matstolar och gåstolar, man skall inte sitta i dessa förän man kan sitta, för det sliter på ryggen. Och man skall inte sätta barnet på golvet med massa kuddar rundt förän de kan sätta sig själv....men, hur många följer dessa råd egentligen?
 

Artiklar från Familjeliv