Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

30 år gammal badbalja? *jättetöntigt!*

Skrivet av snart nojjig mamma
alltså den här funderingen är så töntig men jag mååste bara få ur mig den:

jag ska snart ha barn och har fått min gamla badbalja som jag hade när jag var bebis, den är suverän, för den kan stå ovanpå badkaret.

MEN så tänker jag att det kanske inte är fräscht? att den har blivit använd till allt möjligt annat, klorblekning och gud vet vad efter att vi hade den till bad.

ÄR det nån fara? borde jag köpa en NY badbalja...eler kan det ha "fastnat" baciller och kemikalier i den?

snälla svar på om jag är töntig eller om funderingen skulle komma upp hos er också?
Svar på tråden: 30 år gammal badbalja? *jättetöntigt!*

Jag skulle köpa en ny!

Skrivet av  Mamman
Helt klart! Åh, vad jag känner igen mig i dina funderingar... Är precis likadan! Kan gå och grubbla över egentligen helt oviktiga saker båda dag och natt.
Har blivit sån sen jag fick barn eller rättare sagt, blev gravid första gången.
Men, som sagt, ta du och köp en ny! Låter som om badbaljan har varit med om lite för mycket...
Lycka till med bebisen! Du har något alldeles underbart att vänta...!
 

mmmm, men den är ju så bra :)

Skrivet av  lite mindre nojjig
...var hittar man en sån balja som är gjord för att stå tvärs över badkaret? har inte sett det nånstans!!

 

Och jag hade använt den!

Skrivet av  Ika m Samuel +BF 10/9
Om du bara tvättar ur den så är det väl ingen fara!


Lycka till!
 

nä, vad s_skulle_kunna_vara farligt?

Skrivet av  lite mindre nojjig
n
 

Jag använde min

Skrivet av  Malinau
Den jag hade som barn använde jag ett par gånger hemma hos min pappa. Sonen lever fortfarande. Det är nog ingen fara om man inte haft märkliga saker i den som lut och annat, men det har man väl inte i en plastbadbalja.
 

man vet aldrig :)

Skrivet av  lite mindre nojjig
..vad föräldrarna har för tokerier för sig :)
 

Jag

Skrivet av  Solen
skulle använda den. Det är säkert ingen fara.
 

jag skulle tvätta

Skrivet av  turtle
den grundligt och använda den helt klart.
Klor spelar nog inte så stor roll - man går ju på babysim också med små bäbisar i klorvatten.
 

bra tanke! :) (imt)

Skrivet av  lite mindre nojjig
v
 

Artiklar från Familjeliv