Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske inte rätt forum.....

Skrivet av waWa
.... men rädda om barnen måste passa bra.
Läste en artikel i dagstidningen Barometern i går om farliga ämnen i barnprodukter så som tvål, schampo, tandkräm m.m. Man blir minst sakt upprörd.
Man litar ju på stora företag som bla. Barnängen och Natusan. Man tror ju även på allt som står på förpackningen ....för känslig hud, astma och allergiförbundet m.m.
För er som är intresserade kan ni gå in på www.naturskyddsföreningen.se
och ta del av svart listade produkter och även listor med bra produkter. Nåt att tänka på när man som jag har en tjej som har känslig hud och får eksem ibland. Hör gärna av er om vad ni tycker om detta.
Man blir så besviken!
Svar på tråden: Kanske inte rätt forum.....

Visst är det rätt forum

Skrivet av  Datahari
Jag har också sett listan, men tyvärr får jag inte speciellt stor hjälp av den. Den anger ju inte några alternativ.

För att hålla min dotters eksem under kontroll måste vi smörja utsatta ställen morgon och kväll med mjukgörande salva (+ kortison), men på listan finns det inte en enda salva under rubriken "bra produkter". Under rubriken "sämre produkter" finns ett antal zinksalvor, men det är ju inte riktigt samma sak. Våra salvor finns båda listade under "sämst produkter", men inte någonstans har jag hittat information om varför dessa salvor (som vi även fått på recept) är dåliga. Då hade det kanske varit lättare att ta ställning.

Som det är idag har jag endast valet att bli orolig och sluta med salvorna eller blunda och fortsätta som tidigare. Och eftersom det första inte är något alternativ för oss så blir det till att låtsas som om jag aldrig hade läst listan.
 

Lista på bra....

Skrivet av  waWa
...produkter finns på www.naturskyddsföreningen.se
där kan man även göra förfrågningar om produkter man undrar över eller bara tycka till om eländet.
Visst blir man trött på alla nya rön som dyker upp om farliga saker, rent under att man lever. *ler*
 

Nix :-(

Skrivet av  Datahari
Har kollat listan, och där finns inga hudsalvor under rubriken "bra produkter" , bara under "sämst produkter". Fast utan någon närmare förklaring till varför just de hamnat där. Ingen vidare hjälp, alltså. :-(
 

Artiklar från Familjeliv